Lieldienu paradumi šogad: Gatavos paši, ēdīs vairāk olu un galdam plāno tērēt vidēji 40-50 eiro

© Publicitātes foto

Lieldienas ir gaidītākie pavasara svētki, lai sanāktu kopā ar saviem tuvajiem un baudītu silto laiku un gardas maltītes. Kā liecina “Maxima Latvija” veiktās aptaujas* dati, vairākums jeb 90 % respondentu šogad svinēs ģimenes un draugu lokā un mielastam tērēs vidēji 40-50 eiro. Aptaujas rezultāti uzrādīja, ka šogad respondenti ir apņēmušies ēst vairāk olas, notiesājot pat 5-6.

Lieldienas ir olu uzvaras gājiens jeb aptaujas dati parāda, ka respondenti svētku mielastu nevar iedomāties bez olām (97 %), svaigiem augļiem un dārzeņiem (61 %), maizes un konditorejas izstrādājumiem (60 %), kā arī šokolādes un citiem saldumiem (34 %). Tāpat kā iepriekšējos gados, respondenti labprāt izvēlas šos produktus iepirkt klātienē lielveikalā (93 %), nevis internetveikalā (3 %). Atšķirībā no iepriekšējiem gadiem, vairums iedzīvotāju svētku galdam paredzēto ēdienu gatavos pilnībā paši (61%), kas ir uz pusi vairāk nekā citus gadus. Mazāk respondentu sekos aktuālajām garšu un uztura tendencēm (86 %), bet svētku galdu klās vadoties pēc savas gaumes un vēlmēm. Daļa respondentu seko līdzi veselīgam uzturam un galdā cels desertus ar zemu cukura sastāvu (11%).

“Lieldienas katru gadu ir īpaši gaidīts laiks ikvienam un arī “Maxima” pircējiem. Neatkarīgi no tā vai svētki tiks pavadīti mājās ar ģimeni un draugiem, vai piedaloties kādās aktivitātes brīvā dabā, šajos svētkos nevarēs iztikt bez gardas maltītes. Ņemot vērā iedzīvotāju vēlmi pēc bagātīga un daudzveidīga svētku galda, vienlaikus nepārmaksājot, “Maxima” ir parūpējusies par īpaši plašu un izdevīgu piedāvājumu klāstu kā pārtikas piedāvājumā, tā pat arī dažādiem tematiskiem dekoriem un saldumiem. Apzinoties arī olu svarīgo lomu gan šajos svētkos, gan ikdienas uzturā, “Maxima” par prioritāti izvirzījusi ilgtspēju un jau tagad pakāpeniski piedāvā arvien vairāk ārpus sprostiem dētu vistu olu - pašlaik jau 60 % no vistu olu sortimenta ir ārpus sprostiem dētas olas,” stāsta “Maxima Latvija” komunikācijas vadītāja Liene Dupate-Ugule.

Šogad ir palielinājies iedzīvotāju plānotais apēsto olu skaits, to skaitā 22 % iedzīvotāju plāno notiesāt pat 5-6 olas. Vairums respondentu Lieldienās apēdīs 3-4 olas (47 %) un tās tiks krāsotas sīpolu mizās (90 %), karkādes tējā (30 %), ar speciālām krāsām, ko var iegādāties veikalā (27 %) un sarkanajos kāpostos (23 %). Lai gan olu krāsošana ir viena no pieprasītākajām Lieldienu aktivitātēm (94 %), šogad neizpaliks arī olu kaujas (57 %), olu slēpšana un meklēšana (40 %) un olu ripināšana (26 %).

Iepērkoties Lieldienu svinībām, iedzīvotāji īpaši pievērš uzmanību produktu izdevīgumam: izvēlas produktus, kuriem ir atlaides un īpašas akcijas (60 %), nozīmīga ir arī cenas un kvalitātes attiecība (57 %) un produktu sastāvs (28 %).

Latvijā

Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca (DLRR) pagājušajā gadā reģistrēja kārtējo meitasuzņēmumu – šoreiz Ungārijā. Tagad uzņēmums strauji paplašina savu klientu loku Baltijas valstīs, Ukrainā, Polijā, Ungārijā, Vācijā, Rumānijā, Bulgārijā, Azerbaidžānā, Gruzijā un pat Āfrikā.

Svarīgākais