Salacgrīvas tilta pārbūve varētu izmaksāt nepilnus 15 miljonus eiro

© pexels.com

VSIA "Latvijas valsts ceļi" (LVC) konkursā Salacgrīvas tilta pārbūvei par potenciālo uzvarētāju atzīta personu apvienība "NB&Tilts", kuras sastāvā ir SIA "Nordes būve" un SIA "Tilts", ar piedāvāto līgumcenu 14,972 miljonu eiro apmērā bez pievienotās vērtības nodokļa (PVN), informē LVC pārstāvji.

LVC informē, ka konkursā par Salacgrīvas tilta pārbūvi tiesības slēgt līgumu ir ieguvusi personu apvienība "NB&Tilts", kuras piedāvājums bija saimnieciski izdevīgākais, tomēr līgumu varēs noslēgt pēc Ministru kabineta (MK) lēmumiem par finansējumu un īpašumtiesībām.

Līgumu ar izvēlēto pretendentu varēs slēgt no šā gada 4.aprīļa, kad beigsies nogaidīšanas termiņš lēmuma pārsūdzībai Iepirkumu uzraudzības birojā.

Kopumā LVC konkursā par Salacgrīvas tilta pārbūvi saņemti divi piedāvājumi. Otru piedāvājumu iesniedza SIA "ACBR", piedāvājot līgumcenu 15,421 miljona eiro apmērā bez PVN.

Lai mazinātu administratīvo slogu būvniecības procesa laikā, kā arī būvniecība virzītos maksimāli ātri, sagatavots rīkojuma projekts par tilta pār Salacu Salacgrīvā pārņemšanu valsts īpašumā, kā arī Satiksmes ministrija (SM) sagatavojusi informatīvo ziņojumu, kas paredz nodrošināt 10,8 miljonu eiro valsts budžeta līdzfinansējumu Salacgrīvas tilta pārbūvei.

Tilts pār Salacu uz valsts galvenā autoceļa Rīga (Baltezers)-Igaunijas robeža (Ainaži) (A1) ietilpst Eiropas transporta tīklā (TEN-T), kā arī ir Eiropas nozīmes autoceļu maršrutā (E67) jeb "Via Baltica" posms, kas nodrošina vietējo un starpvalstu satiksmi, kā arī militāro mobilitāti.

LETA jau vēstīja, ka Limbažu novada dome uzticēja LVC izstrādāt un vadīt iepirkuma procedūru tilta pār Salacu būvniecībai Salacgrīvā.

Tāpat ziņots, ka Eiropas Klimata, infrastruktūras un vides izpildaģentūra (CINEA) Militārās mobilitātes (MM) trešajā uzsaukumā apstiprinājusi finansējumu 78,8 miljonu eiro apmērā trīs transporta infrastruktūras projektu īstenošanai Latvijā. Tostarp līdzfinansējums piešķirts Limbažu novada pašvaldībai tilta pār Salacu rekonstrukcijai Salacgrīvā, kas nodrošinās tā duālo pielietojumu civilajām un militārajām vajadzībām 7,54 miljonu eiro apmērā.

Satiksmes ministrs Kaspars Briškens (P) iepriekš pauda, ka pārbūves laikā satiksme neviena brīdī netiks apstādināta, jo tiks uzstādīts pagaidu tilts, kā arī tilta būvdarbus ir iespējams veikt divu būvsezonu laikā.

Satraukumu par "Via Baltica" maršrutā esošā Salacas tilta Salacgrīvā tehnisko stāvokli Latvijas kolēģiem paudis arī Igaunijas Satiksmes departaments.

Transportlīdzekļi to pašlaik var šķērsot tikai vienā virzienā vienlaikus, lai izvairītos no novecojušās konstrukcijas pārslodzes.

Informācija "Firmas.lv" liecina, ka "Nordes būve" 2022.gadā strādāja ar 14,506 miljonu eiro apgrozījumu, savukārt uzņēmuma peļņa bija 38 999 eiro pretstatā zaudējumiem 2021.gadā. "Nordes būve" reģistrēta 2016.gadā, un tās pamatkapitāls ir 3000 eiro. "Nordes būve" vienīgais īpašnieks ir Vācijas uzņēmums "BIH - Baltische Industrieholding GmbH".

Savukārt kompānija "Tilts" 2022.gadā strādāja ar 44,015 miljonu eiro apgrozījumu, bet tās peļņa bija 1,931 miljons eiro. Kompānija "Tilts" reģistrēta 1991.gadā, un tās pamatkapitāls ir 14,322 miljoni eiro. Uzņēmuma īpašnieki ir Sergejs Gridņevs (51,63%) un Artjoms Gridņevs (48,37%).

LVC izveidota 2004.gada nogalē un pieder valstij. Uzņēmums pārvalda valsts autoceļu tīklu, administrē valsts autoceļu tīkla finansējumu un organizē iepirkumus valsts vajadzībām. LVC pārvalda vairāk nekā 20 000 kilometru valsts autoceļu.

Latvijā

Jebkura Krievijas agresija pret NATO dalībvalsti tai izmaksās ļoti dārgi, Latvijas Ārpolitikas institūta (LĀI) rīkotajā diskusijā "Veidojot aizsardzības un drošības nākotni" uzsvēra Ārlietu ministrijas valsts sekretārs Andžejs Viļumsons.