Asociācija pieprasa atlikt jaunās reģionālās sabiedriskā transporta tarifu sistēmas ieviešanu

© Dmitrijs Suļžics/MN

Latvijas pasažieru pārvadātāju asociācija (LPPA) aicina atlikt jaunās reģionālās sabiedriskā transporta tarifu un biļešu sistēmas ieviešanu līdz šī gada 1.jūnijam, aģentūrai LETA sacīja LPPA prezidents Ivo Ošenieks.

LPPA aicina Sabiedriskā transporta padomi nekavējoties sasaukt ārkārtas sēdi un atlikt jaunās tarifu politikas ieviešanu, kas paredzēta no šī gada 1.aprīļa, lai dotu laiku tarifu tabulu kļūdu labošanai, tarifu kvalitatīvai ieviešanai, kā arī dotu laiku pašvaldībām sagatavoties jauno tarifu piemērošanai skolēnu pārvadājumiem.

Asociācijas ieskatā Satiksmes ministrija un Sabiedriskā transporta padome nevar nodrošināt savlaicīgu rīcību pārdomātām darbībām sabiedriskā transporta pakalpojumu iepirkumu veikšanā, līgumu slēgšanā, līgumu nosacījumu izpildē un kontrolē no "Autotransporta direkcijas" (ATD) puses.

Kā norāda LPPA, visspilgtāk situāciju patlaban atspoguļo jaunās cenu politikas ieviešana reģionālās nozīmes maršrutu tīklā, kurai jāsāk darboties jau no šī gada 1.aprīļa.

Asociācijā informē, ka, neskatoties uz to, ka pārvadājumu līgumos noteikts, ka pārvadātāji jāiepazīstina ar jauno tarifu tabulām 30 dienas pirms to stāšanās spēkā, atsevišķi pārvadātāji tarifu tabulas, turklāt kļūdainas, saņēma 20. un 21.martā, kas padara praktiski neiespējamu kļūdu izlabošanu pārvadātāju pusē un tarifu ieviešanas nodrošināšanu līdz 1.aprīlim.

LPPA norāda, ka pēc līgumu nosacījumiem visa atbildība par tarifu ieviešanu un piemērošanu ir pārvadātāju kompetencē, kā arī maršrutu izpildēs iesaistītajās autoostās ir paredzēta desmit dienu biļešu iepriekšpārdošana, kas šādā situācijā pasažieriem nav iespējama.

Jauno tarifu ieviešana daudzviet ietekmē arī skolēnu pārvadājumus, bet ne visas pašvaldības ir informētas par tarifu politikas maiņu, atzīmē asociācijā.

Asociācija vērš uzmanību, ka šajā gadījumā netiek ievēroti Ministru kabineta noteikumi par sabiedriskā transporta pakalpojumu organizēšanas kārtību maršrutu tīklā, kur noteikts, ka izmaiņas par braukšanas maksas izmaiņām publiski ir jāizziņo desmit dienas pirms izmaiņu stāšanās spēkā.

Attiecīgi LPPA uzsver, ka šādos apstākļos ne sabiedriskā transporta uzņēmums - pasažieru pārvadātājs, ne autobusa vadītājs reisā nevar uzņemties atbildību par jaunajām biļešu cenām un to pamatotības skaidrošanu pakalpojuma saņēmējam - pasažierim.

Latvijā

Taksometru pakalpojumu pieejamība dažādām sabiedrības grupām un invaliditātes veidiem var būt atšķirīga, tomēr transportlīdzekļu pielāgošanā jāveic ievērojami uzlabojumi, jāizglīto vadītāji un jāveicina empātija, reizē neaizmirstot par drošas braukšanas kultūru, lai taksometru pakalpojumus pilnvērtīgi varētu izmantot arī pasažieri ar invaliditāti un vecāki ar maziem bērniem, uzskata Tiesībsarga birojs.

Svarīgākais