Asociācija par azartspēļu nozari: Nodokļu paaugstināšana nav racionāla

© unsplash.com

Nodokļu paaugstināšana sarūkošiem azartspēļu segmentiem nav racionāla, intervijā aģentūrai LETA sacīja Latvijas Spēļu biznesa asociācijas prezidents Arnis Vērzemnieks.

Viņš norādīja, ka Latvijā kopš 2019. gada ieņēmumi no spēļu automātiem ir samazinājušies par vairāk nekā 40%, bet ieņēmumi no kazino galdiem - par vairāk nekā 50%, kamēr ieņēmumi no interneta azartspēlēm ir pieauguši par vismaz 100%, un paaugstināt nodokli visiem šiem spēļu segmentiem vienādi par 20% nav pareizi.

"Ar nodokļu paaugstināšanu vēl vairāk bremzēt segmentu, kas samazinās, nav racionāli," atzīmēja Spēļu biznesa asociācijas prezidents.

Vērzemnieks norādīja, ka pērn interaktīvo azartspēļu segments sasniedza gandrīz pusi no kopējā azartspēļu patēriņa Latvijā, kamēr vēl 2019. gadā lielāko daļu veidoja klasiskās azartspēles - to īpatsvars bija 70%. Šāda tendence nav tikai Latvijā, bet notiek visā Eiropā un arī pasaulē.

"Mainās cilvēku paradumi un vietas, kur cilvēki izklaidējas un vēlas spēlēt. Šis apstāklis noteikti būtu jāņem vērā, skatoties uz nozares attīstības perspektīvām nākotnē, tostarp vēlmi ierobežot azartspēles," teica Vērzemnieks.

Tāpat viņš pauda viedokli, ka no valsts puses ir liekulīgi un divkosīgi nerunāt par valsts monopoluzņēmumu "Latvijas Loto". "Latvijā esam unikāli ar to, ka izlozes un loterijas ir izceltas ārpus azartspēlēm. Visur citur tas tā nav," skaidroja Vērzemnieks.

Viņš atzīmēja, ja valsts ar šādu uzņēmējdarbību nodarbojas, turklāt pēdējo četru gadu laikā "Latvijas Loto" ieņēmumi ir dubultojušies, tad nepalielināt nodokļa likmi izlozēm nešķiet pareizi. "Latvijas Loto" nodokļa likme ir 10%, Lietuvā tā ir 18%, bet Igaunijā no šā gada ir 22%, un Vērzemnieka ieskatā šī atšķirība ir milzīga.

"Šajā segmentā Latvijai ir iespēja gūt papildu nodokļu ieņēmumus, turklāt segments ir ļoti augošs. Tāpat "Latvijas Loto" priekšrocība ir ļoti brīva iespēja reklamēties, turklāt pēdējos gados reklāmu apjoms ir ļoti pieaudzis," uzsvēra Vērzemnieks.

Latvijas Spēļu biznesa asociācija ir biedrība, kuras sastāvā ir lielākie spēļu biznesa uzņēmumi Latvijā - "Alfor", "Klondaika", "Jker LTD" un "Olympic Casino Latvia". Biedrība iestājas par atbildīgu izklaidi un kvalitatīvu spēļu biznesa veidošanu Latvijā. Viens no LSBA mērķiem ir veicināt sabalansētas azartspēļu nozares politikas un stabilas regulatīvās vides izveidi azartspēļu nozarē.

Latvijā

Dāvanas Ziemassvētkos saņem pārliecinoši lielākā daļa Latvijas iedzīvotāju – 81 %, liecina “Eco Baltia vide” un “Latvijas Zaļā punkta” aptauja*. Kaut arī 86 % kā galveno kritēriju dāvanu izvēlē min dāvanas piemērotību tās saņēmējam, gandrīz puse – 45 % – no visiem dāvanu saņēmējiem, viņuprāt, saņem nelietderīgas un sev nepiemērotas dāvanas, kuras tiek atdotas ģimenes locekļiem vai draugiem, pārdāvinātas tālāk vai noliktas plauktā, kur tās krāj putekļus. Lai nevajadzīgajām dāvanām dotu otro iespēju, arī šogad “Eco Baltia vide” trīs Latvijas pilsētās uzstādīs dāvanu maiņas skapjus, kas darbosies no 18. decembra līdz 13. janvārim.

Svarīgākais