Zināmi, kādi būs nosaukumi "Rail Baltica" dzelzceļa stacijām

© Dmitrijs Suļžics/MN

Dzelzceļa projekta "Rail Baltica" jaunbūvējamām dzelzceļa stacijām Latvijā ar satiksmes ministra Kaspara Briškena (P) rīkojumu piešķirti nosaukumi, liecina par "Rail Baltica" īstenošanu Latvijā atbildīgās SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" (EDzL) paziņojums oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis".

Dzelzceļa staciju nosaukumi būs Lidosta "Rīga" (ar nosaukuma atveidojumu angļu valodā "Rīga Airport"), Salacgrīva, Skultes muiža, Dārzciems, Jaunmārupe, Lieliecava un Mūsa (Bauska).

Tāpat dzelzceļa staciju nosaukumi būs Vangaži, Daugavkrasti (Salaspils), Baldone, Bērzpils (Jaunolaine) un Ķekava.

EDzL aģentūrai LETA skaidroja, ka nosaukumus piešķir jaunajām dzelzceļa stacijām, kas plānotas "Rail Baltica" līnijā. Savukārt esošajām stacijām, kuras "Rail Baltica" projektā paplašinās, piemēram, Zasulauks un Saurieši, nosaukumi nemainīsies.

Nosaukumus nākotnē plānotajām stacijām piešķir jau tagad, jo norisinās projektēšana un nosaukumu piešķiršana tehniskajā darbā ar būvprojektu dokumentācijas un būvniecības informāciju, kā arī dzelzceļa sistēmām, norāda EDzL.

Jau ziņots, ka "Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma - 1435 mm - dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Sākotnēji bija paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, bet iesaistītās puses vairākkārt paudušas, ka tās ir būtiski pieaugušas. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Dzelzceļa līniju "Rail Baltica" plānots atklāt secīgi pa posmiem laikā no 2028.gada līdz 2030.gadam.

Jau ziņots, ka "Eiropas dzelzceļa līnijas" apgrozījums pagājušajā gadā, pēc provizoriskiem datiem, bija 6,398 miljoni eiro, kas ir par 64% vairāk nekā 2022.gadā, savukārt uzņēmuma zaudējumi pieauga līdz 195 783 eiro

"Eiropas dzelzceļa līnijas" ir valstij pilnībā piederoša kapitālsabiedrība, un tās pamatkapitāls ir 4,445 miljoni eiro.

Latvijā

Biežākais mediju ētikas kodeksa pārkāpums, ko savos atzinumos konstatējusi Latvijas Mediju ētikas padome (LMĒP), bijis godprātības principa neievērošana, liecina LMĒP pārskats par mediju ētikas kodeksa piemērošanas praksi, izskatot piecu gadu laikā saņemtās sūdzības.

Svarīgākais