AS "Pasažieru vilciens" (PV) patlaban vēl nevar nosaukt precīzu soda naudas apmēru, kas tiks piemērota Čehijas uzņēmumam "Škoda Vagonka" par garantijas laikā konstatētajiem vilcienu defektiem, aģentūrai LETA atzina PV pārstāvji.
Kompānijā skaidro, ka joprojām notiek ne tikai garantijas remontu pieteikšana, bet arī iesniegto pretenziju izvērtēšanas un saskaņošanas process, kā rezultātā precīzu soda apmēru, ko ir izvērtējušas un par kuru ir vienojušās abas puses, PV patlaban nevar nosaukt.
PV ar "Škoda Vagonku" noslēgtais līgums paredz, ka PV ir tiesības veikt garantijas laikā konstatēto vilcienu darbības defektu fiksāciju, uzskaiti un soda naudu aprēķinu, pretenziju veidā to iesūtot ražotājam.
Savukārt ražotājam no savas puses ir tiesības izvērtēt iesūtīto pretenziju būtību un pamatotību, nepieciešamības gadījumā veicot papildu analīzi, pieaicināt ekspertus un nozīmēt papildu pārbaudes.
Tāpat PV norāda, ka katram jaunajam elektrovilcienam pēc pieņemšanas ekspluatācijā ir 2,5 gadu garantija, kuras laikā pasūtītājam ir iespēja fiksēt tehniskās nepilnības, ja tādas parādās, un vērsties pie ražotāja, lūdzot veikt garantijas remontu līgumā paredzētajos termiņos.
Ja šie termiņi tiek kavēti, PV aprēķina soda naudu un nosūta pretenzijas, ko savukārt ražotājam ir tiesības izvērtēt.
PV atzīmē, ka tas ir normāls un nepārtraukts garantijas process, kāds tas ir noteikts nozarē, un garantiju gala termiņš iestāsies divu ar pusi gadu laikā pēc pēdējā elektrovilciena nodošanas ekspluatācijā.
Vienlaikus uzņēmumā informē, ka patlaban pasažieru pārvadājumiem pieejami 16 jaunie elektrovilcieni, no kuriem divi atrodas rezervē, savukārt vienam sastāvam saskaņā ar risku samazināšanas plānu veic dinamiskās pārbaudes.
PV uzsver, ka uzņēmuma galvenā prioritāte patlaban ir jauno elektrovilcienu ieviešana un pārvadājumu precizitātes nodrošināšana.