Sestdiena, 27.aprīlis

redeem Klementīne, Raimonda, Raina, Tāle

arrow_right_alt Latvijā

Līdz vasaras beigām plāno piegādāt visus jaunos elektrovilcienus

© Gints Ivuškāns / F64

AS "Pasažieru vilciens" (PV) un Čehijas uzņēmums "Škoda Vagonka" ir parakstījuši savstarpēju vienošanos par jauno elektrovilcienu piegāžu termiņu pagarināšanu, aģentūru LETA informēja PV pārstāvji.

Vienošanās paredz, ka ražotājam visu atlikušo jauno elektrovilcienu piegāde un nodošana pasūtītājam jāveic līdz šī gada vasaras beigām.

Patlaban PV ir nodoti 17 no paredzētajiem 32 vilcieniem. Līdz ar to "Škoda Vagonka" līdz vasaras beigām jāpiegādā vēl 15 vilcieni.

Abu uzņēmumu pārstāvji skaidro, ka vienošanās noslēgta, pamatojoties uz neatkarīgu ekspertu sniegto analīzi par Krievijas iebrukuma Ukrainā radīto ietekmi uz līguma saistību izpildi.

PV valdes priekšsēdētāja pienākumu izpildītājs Raitis Nešpors norāda, ka, sākoties Krievijas iebrukumam Ukrainā, gan pasūtītājam, gan ražotājam bija skaidrs, ka karš nepārprotami radīs ietekmi uz līguma izpildi, bet sākotnēji bija grūti paredzēt šīs ietekmes apmēru.

Lai noteiktu kara radīto ietekmi uz līguma izpildi, "Škoda Vagonka" iesniedza eksperta "Deloitte Advisory" sagatavotu atzinumu, savukārt atzinuma izvērtēšanai PV nolīga juridisko konsultantu "PricewaterhouseCoopers Legal", kas vērtēja norādītos līguma izpildes ietekmējošos apstākļus.

Juridiskais konsultants secināja, ka apstākļi, kas norādīti atzinumā, ir uzskatāmi par objektīviem un ir pamatoti līgumā noteikto elektrovilcienu piegādes termiņu pagarināšanai, jo šos apstākļus neviena no pusēm līguma slēgšanas brīdī nevarēja paredzēt.

"Škoda Vagonka" valdes priekšsēdētājs Martins Bednārs papildina, ka Krievijas agresijas dēļ jauno elektrovilcienu savlaicīgu piegādi būtiski ietekmēja gan ražošanas, gan loģistikas aspekti.

"Šādas ietekmes rezultātā "Škoda Vagonkai" ir jāveic vilcienu montāžu divas reizes - pirmo reizi uzņēmuma ražotnē Ostravā, kur pēc neatkarīgu institūciju sertifikācijas vilcienus daļēji demontē, iekrauj kravas automašīnās un transportē uz Latviju, tos atkārtoti montējot depo Rīgā," skaidro Bednārs