Pārtikas un veterinārais dienests (PVD), pārbaudot sūdzību par SIA "Maxima Latvija" veikalu Grostonas ielā 1, konstatējis Polijas izcelsmes gurķus, kuriem par izcelsmes valsti norādīta Latvija, aģentūru LETA informēja PVD pārstāvji.
PVD pārstāvji norāda, ka, veicot pārbaudi, noskaidrots, ka gurķu izcelsmes valsts ir, nevis Latvija, kā to norādījis tirgotājs, bet gan Polija. Tirgotājs pārkāpumu nekavējoties novērsis. Par šo gadījumu sākts administratīvā pārkāpuma process.
Kā atzīmē PVD pārstāvji, pārbaudes veiktas arī citās "Maxima Latvia" tirdzniecības vietās, taču līdzīgi gadījumi konstatēti netika. PVD pārtikas tirdzniecības vietas uzrauga regulāri, veicot gan plānveida, gan ārpuskārtas pārbaudes.
Tāpat PVD norāda, ka ik pavasari, sākoties vietējo dārzeņu, augļu un ogu sezonai, PVD šo produktu tirdzniecībai pievērš pastiprinātu uzmanību. Tas tiek darīts gan tādēļ, ka tirgotājam tirdzniecības vietā ir obligāti jānorāda svaigu dārzeņu augļu un ogu izcelsme, gan tādēļ, ka tieši šajā periodā tirgotāji mēdz no citām valstīm ievestos dārzeņus uzdot par vietējiem.
PVD februāra beigās pārbaudīja vairākus vairumtirdzniecības un mazumtirdzniecības uzņēmumus, jo tika saņemta informācija par iespējamu patērētāju maldināšanu, Baltkrievijas un Krievijas izcelsmes gurķus uzdodot par Polijas. No teju desmit pārbaudītajiem mazumtirgotājiem uzņēmumā SIA "Kvalass" ar trim tirdzniecības vietām Rīgas centrāltirgū konstatēts, ka pārdevējs patērētājus ir maldinājis par preču izcelsmi, jo Krievijas izcelsmes gurķus pircēji negribot pirkt. Par šo gadījumu sākts administratīvā pārkāpuma process, informēja PVD pārstāvji.
Savukārt "Maxima Latvija" pārstāvji aģentūrai LETA skaidroja, ka uzņēmumam ir svarīga godprātīga tirdzniecības prakse, norādot korektu informāciju par produkta izcelsmes valsti, cenu un citu informāciju, kas ir būtiska klientiem. Uzņēmums atvainojas klientiem par radušos situāciju "Maxima" veikalā Grostonas ielā 1, kur cilvēciskas kļūdas dēļ gurķiem tika neprecīzi norādīta izcelsmes valsts.
Pēc "Maxima Latvija" rīcībā esošās informācijas, šis ir viens atsevišķs gadījums, kas radies cilvēciskas kļūdas dēļ, veicot preču zīmju nomaiņu. Patlaban uzņēmums strādā pie tā, lai šādas vai līdzīgas kļūdas novērstu nākotnē.