Par satiksmes negadījuma vietas atstāšanu draud sods

© Dmitrijs Suļžics/MN

Izrādās, ka atbildību par saskrāpētiem auto nevēlas uzņemties desmitā daļa no tiem, kas apskādē kādam citam piederošu automašīnu, piemēram, stāvvietā. Taču šiem šoferīšiem draud ne tikai paprāvs sods, bet arī tiesību atņemšana līdz diviem gadiem. Un gandrīz visos gadījumos policija vainīgo atrod, vēsta “360TV ZIŅneši”.

Braucot ārā no “Depo” stāvvietas, kāda "Audi" markas autovadītāja četras reizes saskrāpēja blakus stāvošo tumšo BMW. Izkāpa no savas mašīnas, redzēja skrāpējumus gan auto sānā, gan spogulī, bet otro šoferi pat nevēlējās gaidīt, vēsta “360TV ZIŅneši”.

Ar redakciju sazinājās sievietes draugs, informējot, ka “360TV ZIŅnešu" sagatavotais sižets ir nepatiess, jo sieviete ir sagaidījusi bojātās automašīnas vadītāju, nevis devsies prom kā apgalvots sižetā.

Policisti atzīst, ka gadījumos, ja vainīgais atrasts netiek, cietušais autovadītājs pats spiests apmaksāt savas mašīnas remontu, ja vien viņam nav KASKO polises.

Pēdējos gados statistika fiksē aptuveni četrus tūkstošus avāriju, kad vainīgais aizbrauc no notikuma vietas. Pērn, piemēram, Latvijā kopumā bija reģistrēti gandrīz 44 tūkstoši ceļu satiksmes negadījumu. Tas nozīmē, ka 10% no visiem negadījumiem autovadītāji pamet avārijas vietu.

Latvijā

Šā gada sākumā satiksmes ministrs Kaspars Briškens padzina "airBaltic" padomes priekšsēdētāju Klāvu Vasku un padomes locekļus Kasparu Ozoliņu un Andri Liepiņu. Pēc tam premjere Evika Siliņa padzina pašu Kasparu Briškenu. Pēc tam jaunais satiksmes ministrs Atis Švinka padzina “airBaltic” valdes priekšsēdētāju un izpilddirektoru Martinu Gausu. Oficiāli gan tika lietoti citi darbības vārdi – “vienojās par pilnvarojuma līguma izbeigšanu”, “nolēma nomainīt”, “atstādināja no amata”, bet būtība no tā nemainās – tie, kam politiskās varas hierarhijā amats augstāks, atbrīvojās no balasta, kas bija kļuvis sabiedrībā pagalam nepopulārs – “airBaltic” padome, Briškens un Gauss tika izsviesti kā smilšu maišeļi no gaisa balona kastes, lai pārējie pasažieri varētu atkal celties gaisā un turpināt lidot tālāk.