22 zemesgabali pie Rīgas lidostas ir iekļauti lidostas attīstības plānā no 2012. līdz 2036. gadam kā lidostas attīstībai vēlamā zona, aģentūrai LETA norādīja Rīgas lidostas pārstāvji, jautāti par to, kādiem mērķiem 22 zemesgabali, uz kuriem Rīgas dome ir atjaunojusi īpašumtiesības, ir nepieciešami.
Lidostā skaidro, ka minētie nekustamie īpašumi ir iekļauti plānā līdz 2036. gadam, ņemot vērā lidlauka - skrejceļa un peronu zonas - ģeogrāfisko novietojumu.
Savukārt jaunajā attīstības plānā 2036.-2050. gadam, kura izstrāde patlaban ir sākusies, minētā teritorija ir iekļauta aviācijas kravu un loģistikas centru attīstības zonā.
Vienlaikus lidostā informē, ka spēkā esošajās Transporta attīstības pamatnostādnēs 2021.-2027. gadam kā viens no uzdevumiem un rīcības virzieniem Satiksmes ministrijai un Rīgas lidostai kā līdzatbildīgai institūcijai ir noteikts uzturēt plānoto kravu apjoma apkalpošanai nepieciešamo infrastruktūru ar mērķi palielināt lidostā apkalpoto kravu apjomu.
Lidostā strādājošo kravu apkalpošanas termināļu kapacitāte ir sasniegusi gandrīz maksimumu, tādēļ lidostas pamatdarbības nodrošināšanai un turpmākai aviācijas kravu apkalpošanas sektora attīstībai būs nepieciešamība veidot jaunu aviācijas kravu apkalpošanas infrastruktūru jau pirms iepriekš attīstības plānā prognozētajiem termiņiem.
Tāpat daļa no teritorijām saistībā ar lidostas attīstības plānu pēc 2036. gada būs nepieciešamas lidostas pamatdarbības nodrošināšanai - lidostas perona infrastruktūras attīstībai tika plānots attīstīt dzelzceļa projekta "Rail Baltica" militārās mobilitātes infrastruktūru.
Tādējādi, lai nodrošinātu lidostas pamatdarbībai nepieciešamās infrastruktūras attīstīšanu nākotnē, speciālo kravu apkalpošanas zonu, ja šāda projekta īstenošana tiktu apstiprināta, būtu lietderīgi plānot daļā no minētajiem zemesgabaliem, atzīmē lidostā.
Daļu no šiem zemesgabaliem lidosta arī plāno izmantot alternatīvas enerģijas ražošanai, piemēram, izveidojot saules paneļu parku, tādējādi stiprinot lidostas kā kritiskās infrastruktūras objekta enerģētisko neatkarību, tomēr jāņem vērā, ka lidostai kā lidlauka ekspluatantam ir saistošas sertifikācijas specifikāciju prasības, tādēļ šādu projektu realizācija nav iespējama jebkurā lidostas teritorijas daļā, bet ir pieļaujama tikai tādās vietās, kur tā neapdraud drošus gaisa kuģu lidojumus.
Patlaban konkrēti šo teritoriju attīstības darbi nenotiek, jo nekustamie īpašumi nav uzņēmuma rīcībā, kā arī to izmantošana jau iepriekš tikusi paredzēta laikā līdz 2036. gadam.
Rīgas lidosta strādā ar attīstības projektiem zemēs, kas patlaban ir lidostas rīcībā, norāda lidostas pārstāvji.