Valsts dzelzceļa tehniskā inspekcija ir nosūtījusi pieprasījumu AS "Pasažieru vilciens" (PV) un VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) līdz piektdienai, 15.martam, sniegt detalizētu informāciju un skaidrojumu par 8.martā notikušā negadījuma apstākļiem Lielvārdes stacijā, aģentūra LETA noskaidroja inspekcijā.
Kā ziņots, šā gada 8.martā aptuveni 70 gadu veca pasažiere Lielvārdes stacijā guvusi galvas traumas, mēģinot izkāpt no Daugavpils virziena pasažieru vilciena, jo tā pēdējie vagoni bija apstājušies vietā bez perona jeb pasažieru platformas.
Valsts dzelzceļa tehniskās inspekcijas rīcībā patlaban ir tikai sociālajos tīklos un sabiedriskajos medijos pieejamā informācija par negadījumu Lielvārdes stacijā.
Inspekcijā skaidro, ka reaģējot uz šo informāciju, inspekcija ir nosūtījusi pieprasījumu PV un LDz līdz piektdienai,15.martam, sniegt detalizētu informāciju un skaidrojumu par notikušā negadījuma apstākļiem un turpmāko rīcību līdzīgu negadījumu nepieļaušanai.
Saņemot pieprasīto informāciju, inspekcija veiks šī negadījuma un katras iesaistītas puses darbību analīzi, un lems par turpmāko rīcību un nepieciešamajiem pasākumiem.
Vienlaikus LDz pārstāvji aģentūrai LETA uzsvēra, ka visās stacijās un pieturas punktos, kur pietur pasažieru vilcieni, ir pasažieru platformas. Savukārt pirmā vagona pieturas vietu nosaka komisija, kurā piedalās gan LDz, gan PV speciālisti.
Patlaban Lielvārdes stacijas otrā ceļa pirmā vagona pieturas zīme ir pārcelta, un LDz veiks auditu visās stacijās un pieturas punktos, lai atkārtoti pārliecinātos par faktisko lietderīgo garumu, norāda LDz pārstāvji.
LETA jau vēstīja, ka šā gada 8.martā vilciena, kas no Rīgas izbrauca plkst.12.48, pēdējie vagoni apstājušies zonā, kur nav platformas, un divas vecāka gadagājuma sievietes nespēja no tāda augstuma droši izkāpt.
Kāpjot ārā no vilciena, pirmā pasažiere nokritusi uz muguras, bet otrai ar šķembām pāršķelta piere, kas redzami asiņojusi, iepriekš stāstīja aculieciniece. Savukārt vilciens vienkārši aizbraucis tālāk, un neviens nav interesējies par cietušo pasažieru stāvokli.
Aculieciniece skaidroja, ka perons bija pietiekami garš, lai pie tā būtu varējuši apstāties visi vilciena vagoni.
Savukārt PV Komunikācijas un mārketinga daļas vadītājs Edgars Butāns aģentūrai LETA skaidroja, ka mašīnists apstājies precīzi pie atzīmes par apstāšanos jeb tā dēvēto pirmā vagona pieturu.
Šajā maršrutā LDz veic remontdarbus, tādēļ PV lūdzis LDz Tehniskajai inspekcijai veikt pārbaudi, vai apstāšanās atzīme izvietota atbilstoši gan parastajiem, gan pagarinātajiem sastāviem. Lielā pasažieru skaita dēļ Daugavpils reisu izpilda pagarinātais jeb dubultais vilciena sastāvs.
Pēc Butāna sniegtās informācijas, šo gadījumu nav fiksējis nedz konduktors, nedz LDz Lielvārdes stacijas personāls.
Valsts dzelzceļa tehniskā inspekcija ir Satiksmes ministrijas pārraudzībā esoša tiešās pārvaldes iestāde, un tās izveidošanas mērķis ir valsts pārvaldes funkciju īstenošana dzelzceļa tehniskās ekspluatācijas uzraudzībā un kontrolē.