“Bankas jau ir priecīgas, tie ir apgrozāmie līdzekļi. Jebkurš naudas atlikums ir līdzekļi, ar ko banka operē,” norāda Karīna Zaņģe, finanšu un mārketinga speciāliste, TV24 raidījumā "Preses klubs".
Zaņģe klāsta, ka ir saskārusies ar to, ka ļoti daudzi pat nezina, kā rīkoties radinieka nāves gadījumā. Bieži vien cilvēki atnāk ar mantojuma apliecību, nezinot, ka pastāv termiņš, kurš jānogaida, lai var pieteikties visi mantinieki, un tad, ja tādi ir pieteikušies, nepieciešams vēlreizējs notāra apmeklējums, pēc kura tikai ir vērts doties uz banku. Ja mantinieki nepiesakās, uz banku neatnāk, šis konts paliek aktīvs, banka to apkalpo, un, protams, apkalpošana arī maksā.
“Bieži vien, kad cilvēki uzzina šo naudas atlikumu pēc notariāli apstiprinātā mantojuma, viņi redz, ka tās var būt arī kaut kādas saistības, kādi patēriņa kredīti, viņi šo mantojumu nepieņem, un tā šis atlikums arī stāv,” pauž Kristīne Zaņģe.
Zaņģe arī norāda uz gadījumiem, kad tuvinieki turpina izmantot mirušā cilvēka bankas kartes, jo konts ir aktīvs, tādēļ mantiniekiem ieteicams bankai vismaz paziņot, ka cilvēks ir miris, lai ar kontu nekādas aktīvas darbības vairs netiktu veiktas.
(Skaties no 4:25 min)