Eiropas Parlamentā iecerētas izmaiņas saistībā ar autovadītāju apliecībām, tas skars autovadītājus arī Latvijā

© MN

Lai uzlabotu ceļu satiksmes drošību, kā arī, lai veicinātu zaļo un digitālo pāreju, Eiropas Parlaments atbalsta Eiropas Savienības transportlīdzekļu vadītāja apliecību noteikumu maiņu jeb reformu. Un tā, protams, attieksies arī uz Latvijas autovadītājiem. Kādas tieši izmaiņas plānotas, par to plašāk stāsta “360TV ZIŅneši”, kuri devušies uz Eiropas Parlamentu Strasbūrā.

Lai mazinātu bojāgājušo skaitu uz autoceļiem, Eiropas Parlamenta deputāti atbalsta priekšlikumu, ka nepieredzējušiem autovadītājiem visā Eiropā būtu jāiztur vismaz divus gadus ilgs pārbaudes laiks. Šajā laikā uz viņiem attiektos, piemēram, stingrāki alkohola lietošanas ierobežojumi pie stūres un bargāki sodi par drošības noteikumu pārkāpšanu. Apliecības iegūšanas eksāmenos būtu jāiekļauj stingrākas prasības, tostarp, braukšana aklajā zonā, sniegā un slidenā laikā. Taču deputātu domas dalās par transportlīdzekļu vadītāju vecumu.

Tagad kravas auto atļauts vadīt no 21 gada vecuma, tomēr, lai mazinātu profesionālu autovadītāju trūkumu, deputāti ar balsu vairākumu atbalsta priekšlikumu, ka jau 17 gadu vecumu sasniegušiem jauniešiem vajadzētu ļaut vadīt kravas auto, taču to drīkstētu darīt tikai pieredzējuša vadītāja uzraudzībā.

Tiek arī diskutēts, vai senioriem virs 70 gadiem vajadzētu samazināt autovadītāja apliecības derīguma termiņu uz pieciem gadiem, un apliecības atjaunot, vadoties pēc autovadītāja veselības rādītājiem.

Vairāk informācijas video!

Latvijā

Valsts uzņēmumu “Pasažieru vilciens” (PV vai arī “Vivi”) valdes priekšsēdētājs Raitis Nešpors un “Latvijas dzelzceļš” valdes loceklis Rinalds Pļavnieks apgalvo, ka šiem uzņēmumiem ir pietiekami daudz naudas, materiālo resursu un zināšanu, lai uz vilcieniem cilvēki varētu paļauties vairāk nekā uz pārējiem satiksmes līdzekļiem.

Svarīgākais