Priekšvēlēšanu reklāmas uzraudzībā svarīgākais ir vērsties pret apmelojošas, maldinošas informācijas izplatīšanu, tajā skaitā, ja tā tapusi ar mākslīgā intelekta palīdzību, šodien Saeimas Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas sēdē pauda deputāti.
Komisija šodien konceptuāli izskatīšanai pirmajā lasījumā atbalstīja Valsts prezidenta Edgara Rinkēviča iesniegtos grozījumus Priekšvēlēšanu aģitācijas likumā, kas paredz, ka priekšvēlēšanu aģitācijas autoram būs jādara zināms vēlētājam, ka tās tapšanā izmantots mākslīgais intelekts. Tā kā neviens neiebilda un neprasīja balsojumu, tad, kā ierasts šādos gadījumos, likumprojekts tika atbalstīts bez balsojuma rīkošanas.
Valsts pārvaldes komisijas priekšsēdētājs Oļegs Burovs (GKR) norādīja, ka par šo jautājumu vēl būs nepieciešama plašāka diskusiju kopā ar iesaistītajā pusēm, kā arī kopīgi jāstrādā pie likuma izmaiņu sagatavošanas. Ņemot vērā vēl gaidāmo darbu, politiķis pieļāva, ka Saeima galīgajā lasījumā grozījumus varētu pieņemt ap decembri.
Deputāti un arī atsevišķi citi klātesošie norādīja, ka likumprojekta piedāvājums varētu novest pie tā, ka vai nu visai vai gandrīz visai priekšvēlēšanu aģitācijai būtu jāliek klāt atzīme, ka tā izmantošanā izmantots mākslīgais intelekts. Līdz ar to zustu vai samazinātos šāda risinājuma jēga.
Komisijas priekšsēdētājs no savas puses norādīja, ka mākslīgā intelekta izmantošana būtu jānorāda arī materiālos, kur tas izmantots ierobežotā apmērā dažādiem vizuāliem uzlabojumiem.