Otrdiena, 23.aprīlis

redeem Georgs, Jurģis, Juris

arrow_right_alt Latvijā

LVC brīdina: Šķīdonis iestājies jau vairāk nekā 460 grants ceļu posmos

© f64.lv, Kaspars Krafts

Atkušņa un nokrišņu ietekmē lielākajā daļā valsts teritorijas uz grants autoceļiem iestājies šķīdonis. Kā ik gadu, šķīdoņa laikā autovadītājiem un pārvadātājiem jārēķinās, ka ceļi var būt grūtāk izbraucami, kā arī tiek ieviesti transportlīdzekļu masas 10 tonnu ierobežojumi, ziņo VSIA "Latvijas Valsts ceļi" (LVC).

Patlaban ierobežojumi ir jau vairāk nekā 460 valsts autoceļu posmos ar grants segumu: Zemgalē 147 posmos, Latgalē - 144, Kurzemē - 122.

Tikai valsts ziemeļaustrumu daļā grants ceļi vēl ir sasaluši un var būt slideni. Taču, turpinoties atkusnim, arī tur grants segumi zaudēs nestspēju un tiks ieviesti masas ierobežojumi.

Atkusnī, kad uz ceļiem nonāk liels ūdens daudzums, uz autoceļiem ar grants segumu iestājas šķīdonis - pārmitrināts grants segums zaudē nestspēju, un braukšanas apstākļi pasliktinās. Lai nestspēju zaudējušie autoceļi netiktu neatgriezeniski sabojāti, uz tiem ievieš autotransporta masas ierobežojumu - tiek liegta pārvietošanās transportam, kas smagāks par 10 tonnām.

Grants autoceļu uzturēšanas darbus šķīdoņa laikā nav iespējams veikt - uzbraucot ar smago tehniku uz pārmitrināta, nestspēju zaudējuša ceļa, tas tiks sabojāts vēl vairāk. Uzlabot grants ceļa stāvokli var tikai tad, kad tas ir apžuvis.

LVC speciālisti visā valsts teritorijā seko līdzi ceļu stāvoklim, un, tiklīdz to nestspēja atjaunojas, tiek veikti uzturēšanas darbi un noņemti masas ierobežojumi.

Atļaujas kravu izvešanai šķīdoņa laikā netiek izsniegtas, satiksmes ierobežojumu ievērošanu kontrolē Valsts policija. Bez ierobežojumiem šķīdonī atļauts braukt operatīvajam un sabiedriskajam transportam, svaigpiena pārvadātājiem, kā arī transportam, kas izved kritušus lopus.

Transporta masas ierobežojumi šķīdoņa laikā ir vispāratzīta prakse, un to īsteno arī citās valstīs ar līdzīgiem klimatiskiem apstākļiem. Latvijas īpatnība ir tā, ka no visa valsts pārziņā esošā autoceļu tīkla vairāk nekā puse ir ceļi ar grants segumu, pārsvarā tie ir vietējās nozīmes ceļi ar nelielu satiksmes intensitāti.