No šodienas, 26. februāra, pasažieru pārvadājumiem būs pieejami 12 jaunie elektrovilcieni, kamēr atlikušajiem pieciem vēl tiks veiktas dinamiskās pārbaudes, informē "Vivi" Komunikācijas un mārketinga daļas vadītājs Edgars Butāns.
Pagājušajā nedēļā satiksmei bija pieejami desmit no 17 jaunajiem vilcieniem, savukārt šodien pēc veiksmīgām dinamiskajām pārbaudēm pasažieru pārvadājumiem tiks pievienoti vēl divi jaunie elektrovilcieni, apritē esošo sastāvu skaitu palielinot līdz divpadsmit.
Atlikušajiem pieciem sastāviem sadarbībā ar "Škoda Vagonka" inženieriem tiks veiktas dinamiskās pārbaudes, lai pārliecinātos, vai iepriekš konstatētie un novērstie defekti neatkārtojas un elektrovilcieni ir izmantojami pasažieru pārvadājumu nodrošināšanai.
Jau vēstīts, ka janvāra sākumā pēc sarunām ražotājs apņēmās nodrošināt, ka divos mēnešos, proti, līdz 9. martam, pasažieru pārvadājumiem būtu pieejami ne mazāk kā 95% piegādāto elektrovilcienu.
"Redzam, ka ražotājs "Škoda Vagonka" savu solījumu uztver nopietni un līdz šim ir aktīvi sadarbojies, ne tikai novēršot konstatētos defektus, bet arī organizējot papildu mācības mūsu mašīnistiem rīcībai nestandarta situācijās. Šim nolūkam ražotājs ir ievērojami palielinājis savu speciālistu skaitu Rīgā, faktiski nodrošinot 24/7 režīma pieejamību, tā koncentrējoties uz iespējami ātrāku un efektīvāku situācijas atrisināšanu," skaidro AS "Pasažieru vilciens" valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis.
Atbilstoši AS "Pasažieru vilciens" izstrādātajam risku mazināšanas plānam salabotie elektrovilcieni apritē tiek laisti pakāpeniski, vispirms tos pārbaudot izmēģinājuma braucienos bez pasažieriem. Tāpat jaunie elektrovilcieni tiek mazāk norīkoti tajās līnijās, kur ir viensliežu ceļi un kur tiek veikti infrastruktūras uzlabošanas darbi.
"Mums ir svarīgi nodrošināt tādus pasažieru pakalpojumus, kas ir ne vien moderni un ērti, bet arī uzticami, garantējot iespējami augstāko precizitāti. Tāpēc šonedēļ kopā ar "Škoda Vagonka" inženieriem veiksim dinamiskās pārbaudes atlikušajiem pieciem sastāviem, ar katru no elektrovilcieniem atkarībā no iepriekš konstatētā defekta rakstura nobraucot vismaz 200 vai 600 kilometru, imitējot regulāru braucienu atbilstoši kustības sarakstam. Pēc pārbaužu veiksmīgas iziešanas sastāvi tiks pakāpeniski atgriezti apritē," norāda Grigulis.