Autotransporta direkcija lūdz uzlabot valsts autoceļu stāvokli

© f64.lv, Lauris Vīksne

Autotransporta direkcija (ATD) reģionālo autobusu kustības nodrošināšanai lūdz uzlabot valsts autoceļu stāvokli, informē ATD pārstāvji.

Direkcijā norāda, ka ATD ir vērsusies pie "Latvijas valsts ceļu" (LVC) vadības ar lūgumu iespējami ātrākā laikā rast iespēju uzlabot autoceļu stāvokli, lai reģionālo autobusu maršrutu pasažieri varētu izmantot tiesības pārvietoties.

ATD uzsver, ka direkcija regulāri saņem reģionālo autobusu maršrutu pārvadātāju informāciju par sliktiem ceļu stāvokļiem, kuru rezultātā nav iespējams nodrošināt pasažieru apkalpošanu.

Kā vienu no piemēriem direkcija min sabiedrisko transporta pārvadātāju SIA "Norma-A", kas pasažieru pārvadājumus nodrošina ar zīmolu "Ecolines". Pārvadātājs ir informējis ATD par nespēju izpildīt atsevišķus reģionālās nozīmes autobusu maršruta Rīga-Ezere reisus posmā starp Auci un Rubu-Ezeri, ņemot vērā autoceļa Auce-Vadakste slikto stāvokli, kā arī autoceļa Vītiņi-Vadakste slikto stāvokli, kas būtu alternatīvs ceļš braukšanai starp Auci un Rubu.

Vienlaikus direkcijā informē, ka uz autoceļa Auce-Vadakste atrodas pietura "Galāti", kuru apkalpo reģionālās nozīmes autobusu maršruta Rīga-Ezere-Ruba reisi. Patlaban autobusi nespēj turpināt ceļu pēc Auces, tāpēc šī pietura ir neapkalpojama.

Tāpat arī nākamajās pieturās, kas ir "Vadakste" un "Ruba", minētā maršruta reisi, kas šobrīd ir īsināti līdz Aucei kritiskā autoceļa Auce-Vadakste dēļ, ir nozīmīgi vietējiem iedzīvotājiem, jo tie nodrošina nokļūšanu no Vadakstes vai Rubas uz Auci un tālāk uz Jelgavas, Rīgas pusi, uzsver direkcijā.

Tādējādi iedzīvotājiem netiek nodrošinātas pilnvērtīgas pārvietošanās iespējas, uzsver direkcijā.

"Ecolines" publiskotā informācija liecina, ka "Latvijas autoceļu uzturētājs" ceturtdien ir veicis nepieciešamos autoceļu Auce-Vadakste un Vītiņi-Vadaksti sakārtošanas darbus un maršruts Rīga-Ruba-Ezere varēs kursēt pilnā apjomā.

Savukārt LVC pārstāvji aģentūrai LETA skaidroja, ka remontdarbi valsts autoceļos tiek īstenoti atbilstoši Ministru kabineta ziņojumiem un stratēģijām. Tajos norādīti valsts reģionālo un vietējo ceļu posmi, kuros plānots veikt ieguldījumus un remontdarbus. Visi pārējie ceļi tiek un tiks uzturēti tikai ar ikdienas uzturēšanas darbiem.

LVC uzsvr, ka vairāku gadu desmitu garumā valsts ceļu tīklam tiek piešķirts nepietiekams finansējums, kā rezultātā nav iespējams veikt visus nepieciešamos darbus uz visiem vairāk nekā 20 000 kilometriem valsts autoceļu. Tādējādi ieguldījumi un būvdarbi tiek veikti prioritārā secībā atbilstoši ceļu noslogojumam, satiksmes intensitātei un tehniskajām stāvoklim.

Ceturtdien atsevišķos ceļa posmos ir veikti uzturēšanas darbi.

ATD ir vienotas valsts politikas realizētāja starptautisko pārvadājumu jomā, autotransporta komercpārvadājumu uzņēmējdarbības licencēšanā, kā arī sabiedriskā transporta plānošanā.

Latvijā

“Man jau pērnajā rudenī lika saprast, ka turpinājuma nebūs,” teic Valsts valodas centra direktors Māris Baltiņš, komentēdams savu atlaišanu no darba, kas notiks šā gada 29. septembrī. To “lika saprast” Tieslietu ministrija.