Zaļo un zemnieku savienība (ZZS) aviokompānijai "airBaltic" prasīs iepazīstināt Saeimas frakciju ar termiņu, kādā lidsabiedrība atmaksās valstij Covid-19 krīzes pārvarēšanai uzņēmumam piešķirto aizdevumu, aģentūru LETA informēja ZZS pārstāve Dace Kārkliņa.
ZZS Saeimas frakcijas vadītājs Harijs Rokpelnis aģentūrai LETA skaidroja, ka "airBaltic" ir stratēģiski svarīgs uzņēmums, tāpēc šajā jautājumā jāatrod samērīgs risinājums. Partiju apvienības saziņa ar "airBaltic" pārstāvjiem turpināsies.
ZZS savā paziņojumā arī pauž, ka atsevišķi valsts ieguldījumi "airBaltic" pamatkapitālā no politiskā spēka puses turpmāk netiks atbalstīti un uzņēmumam jāmeklē risinājumi privāto investīciju piesaistei.
Rokpelnis aģentūrai LETA skaidroja, ka ZZS politiķu rīcībā nav informācijas par papildu valsts atbalsta nepieciešamību "airBaltic", bet vienlaikus pašlaik vēl neesot skaidra atbilde par nākotnes risinājumiem, tādēļ ZZS paziņojums ir kā "signāls, lai valsts papildu atbalstu neapsvērtu kā opciju".
Partiju apvienība savu paziņojumu izplatījusi pēc ZZS Saeimas frakcijas šodienas tikšanās ar "airBaltic" padomes priekšsēdētāju Klāvu Vasku un padomes locekli Kasparu Ozoliņu. Tikšanā slaikā pārrunāti aviosabiedrības darbības rezultāti un stratēģiskais biznesa plāns.
Atbilstoši ZZS sniegtajai informācijai, kopējais līdz šim piešķirtais valsts atbalsta apmērs "airBaltic" pārsniedz pusmiljardu eiro, tajā skaitā Covid-19 krīzes pārvarēšanai piešķirts valsts aizdevums vairāk nekā 300 miljonu eiro apmērā.
Pašlaik "airBaltic" strādā pie plāna sākt daļas uzņēmuma akciju kotāciju biržā, tādējādi piesaistot privātās investīcijas uzņēmuma tālākajai attīstībai, un martā valdību plānots iepazīstināt ar progresa ziņojumu šajā jautājumā, teikts partiju apvienības paziņojumā.
Kā ziņots, viens no "airBaltic" aktuālajiem jautājumiem ir pārfinansēt piecu gadu 200 miljonu eiro obligācijas, kuru termiņš beidzas jūlijā. "airBaltic" izpilddirektors Martins Gauss intervijā aģentūrai LETA kā galveno risinājuma variantu minējis jaunu obligāciju emisiju par pieņemamu procentu likmi, ar kuru pārfinansēt tagadējās obligācijas.
Tāpat aviokompānijas vadītājs minēja, ka ir iespējami arī citi risinājumi, piemēram, aizņēmums, kas gan nozīmētu augstāku procentu likmi nekā iespējams iegūt, emitējot obligācijas. Tāpat ir iespējams, ka cits uzņēmums izpērk šīs obligācijas, vietā prasot "airBaltic" akcijas.