LVC brīdina par ceļu stāvokli Latvijā

© f64.lv, Kaspars Krafts

Valsts dienvidrietumu daļā uz grants autoceļiem ir iestājies šķīdonis un transportlīdzekļu masas ierobežojumi Kurzemē ir ieviesti jau 111 valsts autoceļu posmos ar grants segumu, Zemgalē – 76 posmos. Turpinoties atkusnim, ierobežojumi tiks ieviesti arī citur, ziņo VSIA "Latvijas Valsts ceļi" (LVC).

Vienlaikus valsts austrumu daļā pārvietošanos pa grants ceļiem, ko ziemā uztur ar piebraukta sniega kārtu, apgrūtina apledojums.

LVC aicina autobraucējus būt piesardzīgiem, rēķināties, ka grants segumi atkusnī ir slideni līdz brīdim, kamēr nokusīs viss sasalušais sniegs.

Arī gājējiem un velobraucējiem jābūt ļoti uzmanīgiem, pārvietojoties pa vietējiem grants ceļiem šādos apstākļos.

Meteoroloģiskās prognozes liecina, ka atkusnis turpināsies un nedēļas beigās tas gaidāms arī valsts austrumu daļā, kas nozīmē, ka šķīdonis var sākties arī tur.

Atkusnī, kad uz ceļiem nonāk liels ūdens daudzums, uz autoceļiem ar grants segumu iestājas šķīdonis - pārmitrināts grants segums zaudē nestspēju un braukšanas apstākļi pasliktinās. Lai nestspēju zaudējušie autoceļi netiktu neatgriezeniski sabojāti, uz tiem ievieš autotransporta masas ierobežojumu - tiek liegta pārvietošanās transportam, kas smagāks par 10 tonnām.

Atļaujas kravu izvešanai šķīdoņa laikā netiek izsniegtas, satiksmes ierobežojumu ievērošanu kontrolē Valsts policija. Bez ierobežojumiem šķīdonī atļauts braukt operatīvajam un sabiedriskajam transportam, svaigpiena pārvadātājiem, kā arī transportam, kas izved kritušus lopus.

Pamanot, ka kāds ceļa posms ir zaudējis nestspēju, aicinām informēt par to LVC, zvanot uz diennakts informatīvo tālruni 80005555.

Transporta masas ierobežojumi šķīdoņa laikā ir vispāratzīta prakse, un to īsteno arī citās valstīs ar līdzīgiem klimatiskiem apstākļiem. Latvijas īpatnība ir tā, ka no visa valsts pārziņā esošā autoceļu tīkla vairāk nekā puse ir ceļi ar grants segumu, pārsvarā tie ir vietējās nozīmes ceļi ar nelielu satiksmes intensitāti.

Grants autoceļu uzturēšanas darbus šķīdoņa laikā nav iespējams veikt - uzbraucot ar smago tehniku uz pārmitrināta, nestspēju zaudējuša ceļa, tas tiks sabojāts vēl vairāk. Uzlabot grants ceļa stāvokli var tikai tad, kad tas ir apžuvis.

LVC speciālisti visā valsts teritorijā seko līdzi ceļu stāvoklim un, tiklīdz to nestspēja atjaunojas, masas ierobežojumi tiek noņemti.

Latvijā

Turpinājums intervijai ar ārlietu ministri Baibu Braži (JV): par to, ko ekonomikai dod vai atņem sankcijas, par Krievijas ēnu kuģiem, kas apdraud ne tikai Baltijas jūru, par to, vai mūsu ostas ir tukšas, par to, kā ārlietu dienests palīdz uzņēmējiem, par Latvijas attiecībām ar Ķīnu.

Svarīgākais