Visvairāk balvas "Kilograms kultūras 2023" saņem Dziesmu un deju svētku pasākumi

© Dmitrijs Suļžics / F64

Piektdienas vakarā apbalvoti Latvijas sabiedrisko mediju gada balvas "Kilograms kultūras 2023" laureāti, un visvairāk balvu saņēmuši dažādi neseno Dziesmu un deju svētku pasākumi, aģentūru LETA informēja Latvijas Televīzija (LTV).

Kategorijā "Starts" balvu ieguvis dziedātājas Aleksandras Špicbergas koncertuzvedums "Nestāstot", kas tapis kopā ar horeogrāfu un dzejnieku Agri Daņiļeviču un dejotāju Pauli Bārzdiņu.

Apbalvojumu kategorijā "Popkultūra" ieguvis XXVII Vispārējo latviešu dziesmu un XVII deju svētku atklāšanas koncerts svētku dalībniekiem, kas notika 2. jūlijā pie "Arēna Rīga".

Kategorijā "Kino" lielāko atzinību izpelnījusies režisores Ināras Kolmanes spēlfilma "Mātes piens". Savukārt kategorijā "Mantojums" visvairāk balsu saņēmusi XXVII Vispārējo latviešu dziesmu un XVII deju svētku tautas lietišķās mākslas izstāde "Mēs", kuru veidoja ap 1300 autoru darbi Sporta ielas 2 kvartālā.

Balvu kategorijā "Mūzika" ieguva XXVII Vispārējo latviešu dziesmu un XVII deju svētku koru lielkoncerts "Tīrums. Dziesmas ceļš", kas izskanēja 6. jūlijā Mežaparka Lielajā estrādē.

Kategorijā "Vizuālā māksla" balvu ieguvusi Daces Lielās personālizstāde "Gleznas" galerijā "Daugava". Savukārt kategorijā "Literatūra" apbalvojumu saņēmis Svena Kuzmina romāns "Skaistums un nemiers".

Nominācijā "Teātris" visaugstāk novērtēta Valmieras teātra izrāde "Jāzeps un viņa brāļi", bet kategorijā "Pārsteigums" balvu saņēma Vilis Daudziņš par zīmējumu grāmatu "Pirmie latviešu dziedāšanas svētki bildēs".

Par aizvadītā gada spilgtāko kultūrfaktu skatītāji un klausītāji kategorijā "Notikums" atzinuši XXVII Vispārējos latviešu dziesmu un XVII deju svētkus.

"Kilograms kultūras" ir sabiedrisko mediju apbalvojums kultūras jomā, kas apliecina sabiedrisko mediju aktīvu līdzdarbību Latvijas kultūras dzīves procesos.

Latvijā

Turpinot darbību dažādos biznesa virzienos un tehnoloģiju inovācijās, kā arī saglabājot daudznozaru uzņēmuma asi un apgūstot eksporta tirgu, Latvijas vadošais telekomunikāciju un tehnoloģiju uzņēmums LMT ar esošo klientu portfeli jau tuvākajos 6 - 7 gados varētu sasniegt 500 miljonu eiro lielu apgrozījumu. Tas būtu 60% pieaugums, salīdzinot ar 2023.gadu. Tiesa, šāda plāna īstenošana būs atkarīga no uzņēmuma nākotnes izaugsmes turpmākā scenārija, īpašnieku ambīcijām un iespējas eksportēt, informē LMT.