Siliņa sola ar Valsts kancelejas vadību pārrunāt tās sniegto informāciju par Kariņa lidojumiem

© Dmitrijs Suļžics/MN

Ministru prezidente Evika Siliņa (JV) apņēmusies ar Valsts kancelejas vadītāju pārrunāt iestādes sniegto informāciju par bijušā premjera, pašreizējā ārlietu ministra Krišjāņa Kariņa (JV) pārvadāšanai izmantotajiem avioreisiem un nepieciešamības gadījumā rosināt attiecīgas pārbaudes.

Latvijas Televīzijas (LTV) raidījumam "Rīta panorāma", komentējot izskanējušo informāciju, ka par Kariņa specreisiem uz Eiropadomi vairāki desmiti tūkstošu eiro tomēr maksāts no Latvijas, nevis Eiropas budžeta, Siliņa sacīja, ka ir svarīgi, lai šāda veida dati tiktu sniegti un atspoguļoti pareizi.

Skaidrs, ka dažādā interpretācijā vienmēr ir iespējamas kādas nepilnības datu atspoguļojumā, un, ja ir bijušas kādas kļūdas, tās vienmēr var koriģēt, izskaidrojot cēloni, norādīja Siliņa. Vienlaikus viņa pauda apņemšanos pārrunāt šo situāciju ar Valsts kandelejas vadītāju un rosināt pārbaudi, ja radīsies aizdomas, ka kaut kas nav ticis izdarīts pareizi.

"Cilvēcīga kļūda ir cilvēcīga kļūda, bet, ja ir skaidrs, ka ar šo informāciju un datiem īsti kaut kas nav kārtībā, tad būs jātaisa attiecīga pārbaude," sacīja premjere.

LTV raidījuma "Kas notiek Latvijā?" veidotāji šonedēļ vēstīja, ka, lai arī iepriekš tika ziņots, ka Kariņa ceļa izdevumi uz Eiropadomes sēdēm tikuši segti no Eiropas Savienības (ES) Padomes budžeta, tomēr faktiski daļu no specreisu izmaksām Eiropas Padomes Ģenerālsekretariāts neapmaksāja un tās tika segtas no Latvijas valsts budžeta.

Kā ziņots, daļā sabiedrības kritiku izpelnījušies Kariņa Ministru prezidenta laika vadīto delegāciju veiktie speciālie avioreisi. No 2021. līdz 2023.gada septembrim no valsts budžeta atbilstoši Valsts kancelejas apkopotajai informācijai šādi iztērēti 613 830 eiro, bet kopā ar ES segto izmaksu daļu tēriņi sasniedz 1,36 miljonus eiro.

Latvijā

Jau vairākus gadus esam stāstījuši par Krievijā un Baltkrievijā ražotām sakaru sistēmām, ko joprojām izmanto Latvijas dzelzceļš. Šobrīd mums ir pieejama pilna aina, cik un kādas agresorvalstu uzņēmumos radītas programmas nodrošina informācijas vākšanu, apkopošanu un sūtīšanu uz Krieviju. Sistēmas vienā dienā atslēgt nevar, jo tad satiksme uz austrumiem apstāsies. Bet pastāv iespējas to visu aizstāt ar rietumos ražotiem produktiem. Kas joprojām nav izdarīts. TIkmēr Satiksmes ministrija plāno par "Rail Baltica" atbildīgo uzņēmumu "Eiropas dzelzceļa līnijas" integrēt "Latvijas dzelzceļa" koncernā. Sanāk, ka par mūsu drošības un pat militāro garantu saukto ātrgaitas vilciena projektu savienos ar uzņēmumu, kurš tiešā veidā joprojām ir sasaistīts ar Krieviju, vēsta TV3 raidījums "Nekā personīga".