Ceturtdiena, 30.maijs

redeem Lolita, Vitolds

arrow_right_alt Latvijā

Jaunos elektrovilcienus mēģina iekustināt jau 31 speciālists no "Škoda Vagonka"

© Gints Ivuškāns / F64

Latvijā pie jauno elektrovilcienu problēmu novēršanas patlaban strādā 31 Čehijas uzņēmuma "Škoda Vagonka" speciālists, aģentūrai LETA apstiprināja "Škoda Vagonka" pārstāvji.

Vienlaikus kompānijā norāda, ka "Škoda Vagonka" turpina strādāt pie vilcienu pieejamības uzlabošanas un regulāri pārbauda visus transportlīdzekļus, papildinot, ka visu problēmu pamatcēloņi un risinājumi ir noskaidroti.

"Visas problēmas tiek labotas tieši Rīgā, mūsu 31 speciālistu komandā, kuri ir pieejami visu diennakti. Mēs arī cieši sadarbojamies ar klientu un mūsu piegādātājiem. Turklāt mēs joprojām ražojam jaunus vilcienus, un visu atlikušo vilcienu gala piegāde ir plānota līdz jūnija beigām," uzsvēra "Škoda Vagonka" pārstāvji.

Savukārt AS "Pasažieru vilciens" (PV) pārstāvji informēja, ka ceturtdien mašīnisti instruktori, apmācību instruktori un inženieri "Škoda Vagonka" speciālistu vadībā jaunajos elektrovilcienos apgūst rīcības nestandarta un avārijas situācijās.

PV pārstāvji arī skaidroja, ka pēc konstatētā defektu skaita un rakstura "Škoda Vagonka" solīja nodrošināt inženieru klātbūtni katrā elektrovilcienā, kas pēc defektu novēršanas atgrieztos pasažieru pārvadājumos, tomēr pagaidām speciālistu trūkuma dēļ uzņēmums to nepilda, tādēļ PV veic papildu apmācību darbiniekiem.

Mācībās uzsvars ir uz ārkārtas un nestandarta situācijām, piemēram, defektu konstatēšanu, rīcībām bateriju uzlādes problēmu gadījumos un elektrovilciena avārijas vilkšanu, norāda PV.

Savukārt PV valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis norāda, ka PV apkopo informāciju par biežākajiem defektiem jaunajos elektrovilcienos un ir secinājis, ka bez defektiem, ko var novērst tikai "Škoda Vagonka" inženieri, ir arī tādi, ko varētu atrisināt mašīnisti.

"Tāpēc vilcienu kustības grafika stabilitātes uzlabošanai kopā ar "Škoda Vagonka" organizējam papildu apmācības, ko mašīnisti var darīt nestandarta un avārijas situācijās. Mēs negaidām un nevaram prasīt no mūsu mašīnistiem inženieru zināšanas, bet vēlamies apvienot spēkus ātrākam risinājumam par labu pasažieriem," atzīmē Grigulis.