Briškens jau prāto par veco vilcienu atgriešanu satiksmē

© Ģirts Ozoliņš/MN

Viens no rezerves variantiem pasažieru pārvadāšanai pa dzelzceļu ir remontēt un atgriezt satiksmē vecos vilcienus, raidījumā "Spried ar Delfi" sacīja satiksmes ministrs Kaspars Briškens (P).

Viņš norādīja, ka veco vilcienu remontēšanai un atgriešanai satiksmē ir nepieciešamas milzīgas investīcijas vairāku miljonu eiro apmērā, tomēr ministrs sacīja, ka šāda iespēja tiek apsvērta un viņš saprot, ka ir vajadzīgs plāns "B".

"Es nezinu, kas notiks ar šiem vilcieniem. Es ceru uz to labāko. Mēs esam iedevuši Čehijas uzņēmumam "Škoda Vagonka" termiņu divu mēnešu laikā nodrošināt 95% uzticamību šiem vilcieniem. Ja tas netiks nodrošināts, iespējams, būs nepieciešams šis rezerves variants, lai atgrieztos kaut vai pie vecajiem vilcieniem," norādīja Briškens.

Tāpat viņš sacīja, ka šobrīd šis rezerves variants tiek gatavots un, visticamāk, ministrs vērsīsies valdībā ar pieprasījuma līdzekļiem neparedzētiem gadījumiem, lai "Pasažieru vilcienam" būtu iespējams veikt šos kapitālos remontus, lai nepieciešamības gadījumā tos varētu atgriezt apritē.

"Tas ir viens no variantiem," minēja Briškens.

Tāpat viņš piebilda, ja nebūs sasniegts 95% uzticības rādītājs, būs jāsāk runāt arī par iespēju atdot jaunos vilcienus "Škoda Vagonka" atpakaļ ražotājam.

"Mēs kā Latvija netaisāmies samierināties ar "brāķi", ja tas tiešām būs tāds "brāķis", ko nav iespējams salabot," uzsvēra ministrs.

Jau ziņots, ka Briškens ir uzdevis organizēt pilna apjoma ārēju auditu, lai izvērtētu jauno pasažieru elektrovilcienu iepirkumu procesu. Ministrs vēlas, lai tiktu vērtēta tehniskās specifikācijas sagatavošana, vilcienu pieņemšana, ekspluatācijas sākšana un iesaistīto personu atbildība.

Tāpat ziņots, ka trešdien, 24.janvārī, "Pasažieru vilciena" padome paziņoja par atkāpšanos no amata, savukārt ceturtdien, 25.janvārī, "Pasažieru vilciena" akcionāru sapulcē apstiprināta kompānijas pagaidu padome.

2023.gada decembra vidū "Pasažieru vilciens" sāka pasažieru pārvadājumus ar jaunajiem "Škoda Vagonka" elektrovilcieniem. Pirms tam vilcieni tika ilgstoši testēti un izmēģināti Latvijas dzelzceļa infrastruktūrā. Neraugoties uz to, jaunos vilcienus regulāri piemeklē dažādas ķibeles, tāpēc ir būtiskas problēmas ar reisu nodrošināšanu.

Pirmie divi Čehijas uzņēmumā "Škoda Vagonka" ražoto jauno elektrovilcienu vagoni Rīgā tika nogādāti 2022.gada jūnijā.

Katrs elektrovilciens sastāv no četriem vagoniem. Viena elektrovilciena garums ir 109 metri. Katrā vilcienā ir sēdvietas 436 pasažieriem un stāvvietas 454 pasažieriem. Vilcienos ir viena līmeņa iekāpšana no paaugstinātajām pasažieru platformām.

Visa projekta kopējās izmaksas paredzētas 257,889 miljonu eiro apmērā.

Latvijā

Civiltiesiskās atbildības obligātā apdrošināšana (OCTA) būs nepieciešama arī elektroskrejriteņiem. To noteic Saeimā ceturtdien, 14.novembrī, pieņemtie grozījumi Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likumā.

Svarīgākais