Ceturtdiena, 2.maijs

redeem Sigmunds, Zigismunds, Zigmunds

arrow_right_alt Latvijā

ATD: Autobusi nevar atrisināt situāciju ar vilcieniem

© Ģirts Ozoliņš/MN

Autobusi nevar un nevarēs atrisināt situāciju ar vilcieniem, aģentūrai LETA sacīja Autotransporta direkcijas (ATD) pārstāvji, komentējot institūcijas atbildību krīzes situācijā ar jauno elektrovilcienu ieviešanu.

Tāpēc dzelzceļš kā satiksmes mugurkauls jāpadara noturīgāks pret šādiem incidentiem, uzsver ATD.

Direkcijas pārstāvji arī norāda, ka saskaņā ar normatīvo aktu prasībām un noslēgto līgumu pilnu atbildību par pārvadājumu nodrošināšanu uzņemas pārvadātājs, tādēļ ATD pašreizējā vilcienu situācijā rīkojas atbilstoši savai kompetencei.

Vienlaikus ATD atgādina, ka ir uzlabots informācijas aprites un lēmumu pieņemšanas ātrums, piebilstot, ka šī situācija pamatā jārisina dzelzceļa ritekļu nodrošinājuma ietvarā - līnijā nevar braukt vilcieni, kuriem ir risks palikt ceļā.

Tomēr direkcijā minēja, ka šādu risku nevar samazināt līdz nullei, tāpēc ātrā reaģēšana un vilcienu kustības atjaunošana ir prioritāte.

Vienlaikus ATD informēja, ka stacijās, kur ir pieejams alternatīvs sabiedriskais transports, tiks nodrošināta informācija pasažieriem, kā arī turpinās darbs pie sabiedriskā transporta maršrutu tīkla - vilcienu un autobusu savstarpējās sasaistes.

Sadarbībā ar "Pasažieru vilciens" un "Latvijas dzelzceļu" ir izstrādāts plāns pasažieru nepārtrauktības nodrošināšanai, jo īpaši krīzes situācijā ar jauno elektrovilcienu ieviešanu. Plāna realizācijas galvenā atbildība ir noteikta "Pasažieru vilcienam" un "Latvijas Dzelzceļam". Savukārt ATD sniedz procesa koordinēšanas un atbalsta funkciju, tajā skaitā ar informācijas nodrošināšanu pasažieriem saistībā ar alternatīvām pārvietošanās iespējām.

LETA jau vēstīja, ka pērnā gada izskaņā "Pasažieru vilciens" sāka pasažieru pārvadājumus ar jaunajiem "Škoda Vagonka" elektrovilcieniem. Pirms tam vilcieni tika ilgstoši testēti un izmēģināti uz Latvijas dzelzceļa. Neraugoties uz to, jaunos vilcienus regulāri piemeklē dažādas ķibeles, tāpēc ir būtiskas problēmas ar reisu nodrošināšanu. Piemēram, pirmdien kavējās vairāk nekā desmit vilcienu reisu gandrīz visās līnijās.

Jau ziņots, ka pirmie divi Čehijas uzņēmumā "Škoda Vagonka" ražoto jauno elektrovilcienu vagoni Rīgā tika nogādāti 2022.gada jūnijā. Visus 32 elektrovilcienus "Pasažieru vilciens" varētu saņemt līdz 2024.gada vidum. Pēc tam kompānija plāno ieviest intervāla grafikus elektrovilcienu maršrutos. Attiecīgi darba dienu rītos un vakaros, kas tradicionāli ir noslogotākais laiks, vilcieni kursēs ik pēc 15 līdz 20 minūtēm.

Katrs elektrovilciens sastāv no četriem vagoniem. Viena elektrovilciena garums ir 109 metri. Katrā vilcienā ir sēdvietas 436 pasažieriem un stāvvietas 454 pasažieriem. Vilcienos ir viena līmeņa iekāpšana no paaugstinātajām pasažieru platformām.

Visa projekta kopējās izmaksas paredzētas 257,889 miljonu eiro apmērā.