Mobilitātes vienlīdzības un piekļūstamības konsultatīvajā padomes sēdē ceturtdien diskutēja par vienotas sistēmas izveidi pasažieru sūdzību apkopošanai, jo šobrīd Latvijā neeksistē šāda sistēma, kurā pasažieri varētu izteikt neapmierinātību par kādu konkrētu gadījumu sabiedriskā transporta jomā, aģentūrai LETA pavēstīja Satiksmes ministrijas (SM) pārstāvji.
Pēc sanāksmes dalībnieku domām, šāda sistēma palīdzētu identificēt vietas, kurās notiek visvairāk dažādu nepatīkamu gadījumu, kā arī saņemt atbildi no atbildīgās institūcijas, kuras kompetencē ir konkrētā jautājuma risinājums, norāda SM.
Tāpat SM vēsta, ka padomē diskutēja par prioritāri risināmiem jautājumiem transporta pakalpojumu piekļūstamības veicināšanai, tostarp eID karšu lietošanu sabiedriskajā transportā.
Vienlaikus diskutēts arī jautājums par piekļūstamību jaunajiem elektrovilcieniem, ko ievērojami apgrūtina tas, ka ne visās pieturās ir paaugstinātie peroni. "Pasažieru vilciena" un "Latvijas dzelzceļa" pārstāvji sēdē skaidroja arī citus aspektus, kas šobrīd apgrūtina piekļūstamību, piemēram, vilcienos, kas kursē neelektrificētajās līnijās.
Sēdes dalībnieki pārrunāja arī iespēju, modernizējot stacijas, ieviest palīdzības jeb trauksmes pogu, nodrošināt informācijas pieejamību arī neredzīgiem un nedzirdīgiem cilvēkiem, kā arī vairākus citus ar dzelzceļa pakalpojumiem saistītus jautājumus, atzīmē SM.
"Latvijā ir daudz darāmā, lai nodrošinātu mobilitātes iespējas cilvēkiem ar pārvietošanās grūtībām un citām iedzīvotāju grupām, piemēram, vecākiem ar bērnu ratiem. Padomei, kopā strādājot nevalstiskajām organizācijām un satiksmes ekspertiem, būs virzītājspēka loma, lai īstenotu pārmaiņas un nepieciešamos uzlabojumus piekļūstamības jomā," norāda satiksmes ministrs Kaspars Briškens (P).
Vienlaikus Mobilitātes vienlīdzības padomes priekšsēdētāja Gunta Anča atzīmē, ka padomes uzdevums ir visu pasažieru tiesību nodrošināšana, koordinējot identificēto problēmu praktisku risināšanu. "Lai uzlabotu šobrīd grūto piekļūstamību cieņpilnā līmenī, darāmā ir ļoti daudz. Manuprāt, tas, kā šobrīd pietrūkst visvairāk, ir koordinācija starp dažādām institūcijām un iedzīvotāju grupām," norāda Anča.
Jau ziņots, ka Mobilitātes vienlīdzības un piekļūstamības konsultatīvā padome izveidota pēc Briškena ierosinājuma, lai nodrošinātu ikvienam piekļūstamu un drošu transporta infrastruktūru, kā arī mobilitātes pakalpojumus, tostarp cilvēkiem ar pārvietošanās grūtībām.
Konsultatīvajā padomē darbojas satiksmes nozares eksperti, nevalstiskās organizācijas, kā arī transporta nozares institūciju un uzņēmumu pārstāvji.
Padome sniegs konsultācijas personu mobilitātes vienlīdzības un piekļūstamības politikas veidošanas procesā, veicinās mērķgrupas pārstāvošo nevalstisko organizāciju un pasažieru pārvadājumu jomā iesaistīto transporta nozares un citu institūciju sadarbību. Tāpat konsultatīvās padomes uzdevums ir apzināt problēmas personu tiesībās mobilitātes vienlīdzības nodrošināšanā un sniegt priekšlikumus to risināšanai.