Trešdiena, 17.aprīlis

redeem Rūdis, Rūdolfs, Viviāna

arrow_right_alt Latvijā

PTAC: Bieži vien akcijas cena neatspoguļo patiesi izdevīgāko piedāvājumu

© Publicitātes foto

Iepakojuma tilpuma un neto svara samazināšanas tendence novērojama jau vairāku gadu garumā - īpaši attiecībā uz dažādu ražotāju piena, kefīra, krējuma, sviesta un citu piena produktu izstrādājumiem, secināts Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) veiktajā pārtikas produktu monitoringā.

Tāpat monitoringā, kas veikts pagājušā gada nogalē, secināts, ka vairākiem piena produktu veidiem novērojams atšķirīgs neto daudzums, bet vienāda izmēra iepakojums, turklāt daži produkti ar mazāku neto daudzumu iepakoti pat vizuāli lielākā iepakojumā nekā šāda paša veida produkti ar lielāku neto daudzumu.

Vienlaikus secināts, ka bieži vien akcijas cena neatspoguļo patiesi izdevīgāko piedāvājumu, jo zemākā cena produktam ar mazāku neto daudzumu bieži vien attiecībā pret mērvienības cenu (litru vai kilogramu) ir augstāka nekā blakus esošam produktam bez akcijas. Saskaņā ar monitoringa datiem pircējiem var tikt radīts maldinošs priekšstats par produkta daudzumu un cenas izdevīgumu.

PTAC direktore Baiba Vītoliņa uzsver, ka, piedāvājot patērētājiem preces, pārdevēja pienākums ir norādīt gan gabalcenu jeb pārdošanas cenu par konkrēto iepakojumu, gan arī mērvienības cenu. Preces gabalcena, īpaši, ja piedāvāta atlaide, produktam ar mazāku neto daudzumu var izskatīties vilinoša un patērētājam var rasties viltus izjūta, ka viņš iegūst lielisku piedāvājumu, tomēr, kā uzsver PTAC direktore, attiecīgais piedāvājums ne vienmēr būs izdevīgākais.

"Tāpēc ikvienu aicinām veidot ieradumu, iepērkoties salīdzināt tieši mērvienības cenu, piemēram, par kilogramu, litru, jo produkta vizuālais noformējums var maldināt patērētāju par patieso produkta daudzumu iepakojumā," pauž Vītoliņa

PTAC pārtikas produktu monitoringu veica 2023.gada nogalē veica, vērtējot mērvienības cenu norādīšanu dažādiem iepakojumiem un pievēršot uzmanību tam, vai piedāvājot vizuāli līdzīga izmēra iepakojumu, kurā fasēts atšķirīgs produkcijas daudzums, patērētājiem nerodas maldīgs priekšstats par produkta patieso daudzumu un izdevīgumu.

Monitoringa laikā tika vērtēti vairāki preču veidi, tostarp krējums, sviests, biezpiens, kausētais siers, piens/kefīrs/jogurts, tējas, šokolādes izstrādājumi, zivju izstrādājumi un konservējumi.