Telefonkrāpnieki sākuši izmantot mākslīgā intelekta rīkus, veicot robotzvanus, kas sarunas laikā cenšas no zvana adresāta izvilināt privātu informāciju, piemēram, personas datus, bankas pieejas un citu informāciju, aģentūru LETA informēja informācijas un komunikācijas tehnoloģiju uzņēmuma "Bite Latvija" Iekšējās drošības procesu vadītājs Reinis Pudāns.
Krāpniecisko zvanu veikšanai tiek izmantotas iepriekš internetā ierakstītas īstu cilvēku balsis, kas tiek apstrādātas ar īpašu mākslīgā intelekta programmatūru, radot imitētas balsu versijas.
Dažos gadījumos krāpniekam nepieciešami daži tikai pāris sekunžu gari audio ieraksti, kas atrodami, piemēram, sociālajos tīklos, lai tālāk klonētu cilvēka balsi robotzvanu veikšanai,
norāda Pudāns.
Pudāns papildina, ka mākslīgā intelekta veikta robotzvana laikā cilvēkam tiek uzdoti jautājumi latviešu valodā, gaidot atbildes "jā" vai "nē". Saņemot gaidīto atbildi, robots turpina sarunu saskaņā ar tam ieprogrammētajiem norādījumiem.
"Bite Latvija" aicina iedzīvotājus izvairīties izpaust sensitīvu informāciju nepazīstamiem zvanītājiem.
Vienlaikus Pudāns prognozē, ka nākotnē kibernoziedzinieku krāpšanas metodes, kur liela loma būs mākslīgā intelekta izmantošanai, kļūs arvien sarežģītākas un grūtāk atpazīstamas. Tostarp vairāk aktivizēsies krāpniecības gadījumi, kas iekļauj cilvēka balss atdarināšanu.
Jau ziņots, "Bite Latvija" 2022.gadā strādāja ar 149,824 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 11,3% vairāk nekā gadu iepriekš, bet kompānijas peļņa palielinājās par 1,1% un bija 22,252 miljoni eiro, liecina "Firmas.lv" informācija.
Kompānija "Bite Latvija" reģistrēta 2005.gadā, un tās pamatkapitāls ir 99 085 286 eiro. "Bite Latvija" vienīgā īpašniece ir Lietuvas "Bite Lietuva", kas ir starptautiskās aktīvu pārvaldīšanas kompānijas "Providence Equity Partners" uzņēmums.