PTAC atzinis 33 ūdens patēriņa skaitītājus par neatbilstošiem metroloģiskajām prasībām

© MN

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) divos gados atzinis 33 ūdens patēriņa skaitītājus par neatbilstošiem metroloģiskajām prasībām, aģentūrai LETA pauda PTAC Preču un pakalpojumu uzraudzības departamenta Bīstamo iekārtu un metroloģiskās uzraudzības daļas vadītājs Nilss Sproģis.

Viņš skaidro, ka 2021.gadā PTAC sāka lietošanas uzraudzības pārbaudes ūdens patēriņa skaitītājiem dzīvojamo māju ievados Latvijas pilsētās, lai rastu objektīvu priekšstatu par kopējo skaitītāju stāvokli ūdens nozarē.

Kopumā PTAC laika posmā no 2021.gada līdz 2023.gada jūlijam veica pārbaudes 23 pilsētās, pārbaudot 201 skaitītāju, kas atradās dzīvojamo māju ievados. No tiem 58 skaitītāji tika izņemti ārpuskārtas verificēšanai.

Sproģis norāda, ka 20 skaitītāji ārpuskārtas verificēšanas rezultātā tika atzīti par lietošanā nederīgiem, savukārt 11 skaitītājiem nebija ievērots atkārtotās verificēšanas periodiskums.

PTAC atzīmē, ka dzīvojamo māju ievados mehāniskie filtri pirms skaitītājiem bija uzstādīti 89% gadījumu, līdz ar to pakalpojuma sniedzēji cenšas uzlabot ūdens kvalitāti un nodrošināt precīzāku ūdens patēriņa uzskaiti. Arī ārpuskārtas verificēšanas rezultāti apliecina, ka mehāniskā filtra izmantošana nodrošina precīzāku uzskaiti, jo arī neatbilstošajiem skaitītājiem mērījumu kļūda nevienā gadījumā nepārsniedza vairāk par 15%.

Tāpat pēc skaitītāju noņemšanas no mājas ievada netika konstatēts, ka skaitītāji ir būtiski piesārņoti ar dažādiem netīrumiem, kā to PTAC konstatēja gadījumos, kad mehāniskie filtri netika uzstādīti.

Vienlaikus PTAC vērš uzmanību uz to, ka vairākkārt ir saņēmis iedzīvotāju sūdzības par neatbilstošu skaitītāju nomaiņu dzīvokļos, nomainot uzstādīšanas brīdī tikai uzskaites mehānismu jeb ciparnīcu.

PTAC aicina iedzīvotājus pievērst uzmanību skaitītāju nomaiņai un pakalpojuma kvalitātei.

Latvijā

Vācijas interneta tirdzniecības uzņēmums "Zalando" trešdien paziņoja, ka grasās iegādāties konkurentu "About You" par 1,1 miljardu eiro, lai radītu Eiropas platformu, kas spētu labāk konkurēt ar Ķīnas interneta tirdzniecības milžiem.