Ceturtdien, 4.janvārī, satiksmes ministrs Kaspars Briškens tikās ar uzņēmuma "Pasažieru vilciens", "Autotransporta direkcija" un "Latvijas dzelzceļš" vadību, lai vienotos par ātriem un efektīviem risinājumiem, nodrošinot operatīvu informāciju un pārvietošanās alternatīvas gadījumiem, kad sabiedriskais transports kavējas
Ministrs skaidro, ka tiekoties puses vienojās par konkrētām veicamajām darbībām un izpildes termiņiem. Kā pirmais darāmais, kura izpildes ir termiņš šodiena, ir vienota tiešsaistes datubāzes izveide, kurā dispečeri operatīvi reģistrē kavējumus un prognozes. "Jā, diemžēl līdz šim šādas vienotas pieejas nav bijis. Informācijas aprite pašreiz ir sadrumstalota, caur īsziņām, zvaniem, bet vienots informācijas kanāls palīdzētu ātrāk un precīzāk nodot pasažieriem informāciju. Negaidīsim arī uz nekādiem dārgiem IT iepirkumiem; vienojāmies par vienkāršu pagaidu risinājumu," komentē Kaspars Briškens.
Tāpat puses vienojās par sinhronu komunikāciju, lai kavējumu datubāzes aktuālā informācija uzreiz nonāk visos komunikācijas kanālos, tostarp Vivi lietotnē, tīmekļvietnēs, sociālajos tīklos, mašīnista vai konduktora balss paziņojumā vilcienā, nākotnē arī perona displeji u.tml. Ministrs uzsver, ka katram kanālam jābūt atbildīgajam, kas zina un spēj uzreiz izplatīt vienotu un uzticamu informāciju. Izpildes termiņš informācijas sinhronizēšanai ir 5.janvāris.
"Pats svarīgākais - jānodrošina alternatīvi transporta risinājumi reisu atcelšanas gadījumā! Nav pieņemami atstāt cilvēkus gaidīt salā un neziņā. Nav viegli atrisināt problēmu, kas vienkārši tikusi gadiem atlikta, bet es prasu ātrus, nevis perfektus risinājumus. Vai tie būtu autobusi, rezerves vilcieni, taksometri - esmu pieprasījis visām iespējamām alternatīvām izmaksu un ieviešanas ātruma aplēses, lai mēs varētu pieņemt nekavējošus lēmumus jau šajā ziemas sezonā," uzsver ministrs. Alternatīvu nodrošināšanas priekšlikumu iesniegšanas termiņš ir 8.janvāris.
Satiksmes ministrs visu iesaistīto institūciju vārdā atvainojas pasažieriem par neērtībām jauno vilcienu ieviešanas un dzelzceļa infrastruktūras modernizācijas fāzē. "Kļūdas un ķibeles būs, bet mēs aktīvi strādājam, lai kopīgi pārvarētu šos izaicinājumus un veidotu Latvijā modernu sabiedriskā transporta pakalpojumu sistēmu," skaidro Briškens.