Ilga Kreituse atzīstas, kas viņu visvairāk uzjautrina jaunajā valdībā

© F64

“Žurnālisti varētu mācīties ātrrunāšanu no satiksmes ministra, kurš ir septiņus gadus strādājis RailBaltic, saņēmis labu algu, un tagad, berot daudz vārdus, no kuriem pusi nevar uztvert, viņš kritizē RailBaltic, secinot, ka neviens nezina, kas ar to notiks!” sarunā ar Veltu Puriņu raidījumā “Dienas personība” komentēja RSU profesore politoloģe Ilga Kreituse.

Atbildot uz jautājumu, vai Briškens tiešām ir pieņēmis vēsturisku lēmumu, atklājot vilcienu starp Rīgu un Viļņu, I. Kreituse atzīmēja, ka tas, viņasprāt, pilnībā atbilst “Progresīvo” darbības veidam, izsakot salīdzinājumu “Es ar savu puķu pušķīti “nolikšu” Rīgas Botānisko dārzu pie vietas!”

Portāls NRA jau rakstīja, ka dzelzceļa "Rail Baltica" projekta īstenošanā nākamgad plānots apgūt 174,7 miljonus eiro, no kuriem 115,3 miljoni eiro ir Eiropas Savienības (ES) finansējums.

Šogad turpināsies Rīgas Centrālā dzelzceļa mezgla un ar to saistītās infrastruktūras būvdarbi. Kopumā 2024.gadā šo būvdarbu trešajai fāzei plānots apgūt 65 miljonus eiro.

Tāpat 2024.gadā turpināsies "Rail Baltica" stacijas un saistītās infrastruktūras starptautiskajā lidostā "Rīga" izbūve. Būvdarbu otrajai fāzei 2024.gadā novirzīti 30,7 miljoni eiro un ar piešķirto finansējumu plānots noslēgt autostāvvietas izveidi un turpināt dzelzceļa estakādes izbūvi.

Pamattrases būvdarbiem prioritārajā dienvidu jeb Lietuvas virzienā, 2024.gada budžetā atvēlēti 26 miljoni eiro. Finansējums paredzēts pamattrases pirmajiem būvdarbiem 13 kilometru garumā.

2024.gada budžetā plānots apgūt arī apmēram 800 000 eiro būvniecības loģistikas bāzes iekārtošanai Iecavas infrastruktūras apkopes punkta teritorijā un savienojuma izveidei ar esošo dzelzceļa tīklu tehnikas un materiālu transportēšanai, kā arī papildu 2024.gada budžetā plānots finansējums 20,7 miljonu eiro apmērā būvniecībai nepieciešamo nekustamo īpašumu atsavināšanai.

Savukārt "Rail Baltica" pamattrases projektēšanai, tostarp projektēšanas darbiem četros Latvijas posmos - Upeslejas-Salaspils-Misa, Vangaži-Igaunijas robeža, Misa-Lietuvas robeža posmos un Rīgas Centrālā dzelzceļa mezgla sekcijā, kopumā piešķirts finansējums 19,6 miljonu eiro apmērā. Projektēšanas darbus, izņemot Rīgas posmu, plānots pabeigt līdz 2024.gada beigām, norāda ministrijā.

Tāpat plānots turpināt projektēšanas darbus punktveida objektos, tostarp 16 reģionālo mobilitātes punktu, Salaspils Intermodālā loģistikas centra, Skultes infrastruktūras apkopes punkta un "Rail Baltica" pasažieru ritošā sastāva apkopes punkta Jaunmārupē projektēšanu. Šiem mērķiem 2024.gada budžetā novirzītas investīcijas 8,1 miljona eiro apmērā.

Papildu budžetā paredzēts finansējums arī "Rail Baltica" kustības vadības centra Latvijā tehniski ekonomiskā pamatojuma izstrādei, piemērotākā novietojuma izvēlei un skiču projektam. Kustības vadības centrs nodrošinās vilcienu kustības organizēšanu Latvijā, paredzot iespēju organizēt un pārraudzīt vilcienu kustību arī visā "Rail Baltica" dzelzceļa līnijā, skaidro ministrijā.

Latvijā

“Polija un Latvija apzinās, ka Eiropai ir jāstrādā pie konkurētspējas veicināšanas, inovācijām un birokrātijas mazināšanas un nākamo pusgadu šiem jautājumiem pievērsīs pastiprinātu uzmanību. Mēs varam strādāt kopā un pastiprināt jau līdz šim veiksmīgo sadarbību,” par secinājumiem pēc divu dienu vizītes Polijā norāda ekonomikas ministrs Viktors Valainis. Polija nākamos sešus mēnešus būs prezidējošā valsts ES Padomē.

Svarīgākais