Tilta pār Salacu pārbūve varētu izmaksāt ap 15,1 miljonu eiro

© pixabay.com

VSIA "Latvijas valsts ceļi" (LVC) izsludinājis konkursu par tilta pār Salacu pārbūvi uz Tallinas šosejas (A1) Salacgrīvā, liecina informācija Elektronisko iepirkumu sistēmā (EIS).

Iepirkuma līguma slēgšanas tiesības piešķirs saimnieciski visizdevīgākajam piedāvājumam, kuru noteiks, ņemot vērā cenu, norādīts iepirkuma nolikumā.

Vienlaikus satiksmes ministrs Kaspars Briškens (P) tviterī uzsver, ka satiksme neviena brīdī netiks apstādināta, jo tiks uzstādīts pagaidu tilts, kā arī pēc LVC aprēķiniem tilta pārbūves izmaksas varētu būt 15,1 miljona eiro apmērā bez pievienotās vērtības nodokļa (PVN).

"Nākamā gada janvāra vidū uzzināsim, vai Limbažu pašvaldība saņems Eiropas Savienības (ES) Militārās mobilitātes fonda līdzfinansējumu tilta pārbūvei. Gadījumā, ja ES finansējumu nepiešķirs, tiltu pārņemsim valsts īpašumā un izmaksas segsim no valsts budžeta," atzīmē Briškens.

Tāpat viņš uzsver, ja pašvaldība viena nespēj tikt galā ar tik svarīgu infrastruktūras objektu, valstij ir jāiesaistās.

Saskaņā ar iepirkumu darbu izpildes termiņš ir 520 dienas, savukārt pretendenti pieteikumus var iesniegt līdz nākamā gada 6.februārim.

Savukārt līdz iepirkuma rezultātu pasludināšanai un līguma noslēgšanai atkarībā no būvdarbiem pieejamā finansējuma avota tiks precizēts pasūtītājs, kurš slēgs būvdarbu līgumu, pēc būtības nemainot izpildītāja tiesību un pienākumu apjomu. Tādējādi attiecīgie grozījumi nemaina iepirkuma līguma vispārējo raksturu un uzskatāmi par nebūtiskiem, norādīts iepirkuma nolikumā.

Jau ziņots, ka Limbažu novada dome uzticējusi LVC izstrādāt un vadīt iepirkuma procedūru tilta pār Salacu būvniecībai uz Tallinas šosejas Salacgrīvā.

Pēc Satiksmes ministrijas (SM) ierosinājuma pašvaldība šoruden sagatavoja un iesniedza projekta pieteikumu Eiropas Klimata, infrastruktūras un vides izpildaģentūras (CINEA) izsludinātajā Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta (EISI) Militārās mobilitātes projektu konkursā. Salacgrīvas tilta rekonstrukcija paredzēta, lai nodrošinātu tā divējādu pielietojumu - gan civilo, gan militāro.

Konkursa rezultāti būs zināmi janvārī, savukārt finansēšanas līguma parakstīšana plānota ne vēlāk kā 2024.gada jūlijā. Projekta atbalstīšanas gadījumā, pašvaldība saņems pusi no tilta būvniecībai nepieciešamā finansējuma, savukārt otru pusi līdzfinansēs Latvijas valsts.

Līdz šim pēc pašvaldības pasūtījuma ir izstrādāts un apstiprināts būvprojekts. Tas izmaksājis nepilnus 160 000 eiro, no kuriem 132 000 eiro bija dotācija no valsts. Iepriekš SM informatīvajā ziņojumā bija norādīts, ka būvprojekta realizācijai nepieciešams ap 18 miljoniem eiro, ieskaitot PVN.

Plānots būvdarbus veikt divu būvsezonu laikā, ja tiek veiktas nekavējošas darbības un no valsts puses sniegts speciālistu atbalsts pašvaldībai, kā arī nodrošināta iespēja šo finanšu apjomu piesaistīt.

Savukārt, ja EISI finansējums projektam nebūs pieejams, SM būs jāsagatavo rīkojuma projekts par tilta un tam pieguļošās ielas, kas faktiski ir Tallinas šosejas posms, pārņemšanu valsts īpašumā un alternatīvi priekšlikumi par finansējuma nodrošināšanu projekta īstenošanai, paredzot ES fondu vai citu ārvalstu finanšu palīdzības instrumentu finansējuma piesaisti vai finansējuma nodrošināšanu pieejamo valsts budžeta līdzekļu ietvaros.

LETA jau rakstīja, ka 19.septembrī valdība atbalstīja līdzfinansējuma piešķiršanu SM virzītajiem projektiem, tostarp tilta pār Salacu būvniecībai, trešajā Militārās mobilitātes projektu pieteikumu atlases uzsaukumā.

Jau vēstīts, ka Igaunijas Satiksmes departaments lūdzis Latvijas kolēģiem sniegt vairāk informācijas par "Via Baltica" maršrutā esošā Salacgrīvas tilta tehnisko stāvokli, ņemot vērā, ka pie tilta veidojas sastrēgumi. Tilts Salacgrīvā jau gadiem ilgi nav renovēts, un transportlīdzekļi to pašlaik var šķērsot tikai vienā virzienā vienlaikus, lai izvairītos no novecojušās konstrukcijas pārslodzes.

Latvijā

Lai cik ierobežota arī nebūtu Latvijas Bankas (LB) ietekme uz eirozonas monetāro politiku, LB prezidentam joprojām ir nozīmīga loma mūsu valsts ekonomiskajā, finansiālajā un banku sistēmas attīstībā. Tāpēc mūsu politiķu izvēlei – kuram uzticēt šo svarīgo amatu pēc tam, kad šā gada 21. decembrī beigsies pilnvaru termiņš esošajam LB prezidentam Mārtiņam Kazākam – jāpieiet ar pilnu nopietnību.

Svarīgākais