Svarīga informācija dīzeļdzinēja auto īpašniekiem - būs izmaiņas tehniskajā apskatē

© MN

No 2025. gada 1. janvāra dīzeļdzinēja automobiļus, kas atbilst Euro-5 un Euro-6 emisijas standartiem, pārbaudīs, izmantojot jaunu aprīkojumu. Tas parādīs, vai automašīnai ir uzstādīts cieto daļiņu filtrs jeb DPF. Nereti dīzeļdzinēja automašīnu īpašnieki to izgriež, lai izietu tehnisko apskati. Tagad tā esamību nepārbauda, atsaucoties uz Rus.LSM.lv, ziņo lsm.lv. 

DPF filtra uzdevums ir samazināt kvēpu emisijas, kas rodas, iekšdedzes dzinējam darbojoties ar dīzeļdegvielu. Ja filtrs nedarbojas, tas ir jānomaina. Tas maksā dārgi. Tāpēc daudzi vietējie amatnieki šos filtrus vienkārši izgriež. Tehniskajā apskatē to nav iespējams konstatēt ne vizuāli, ne uz iekārtas.

Taču šogad pārbaudes stacijām ir iegādātas vairākas iekārtas, kas noteiks cietās daļiņas izplūdes gāzēs un saskaitīs tās.

Autoservisa centra vadītājs un uzņēmuma "Mods" īpašnieks Iljass Ahmedovs skaidro, ka "kvēpu filtra uzstādīšana nav garantija, ka jūs atkal iziesiet tehnisko apskati. Šim nolūkam degvielas sistēmai ir jādarbojas nevainojami, šim nolūkam nedrīkst būt eļļas atkarības [eļļas pārtēriņš - Rus.LSM.lv piezīme] un citas lietas. Un diemžēl daudziem teikšu, ka Ķīnā vai Polijā piedāvātās lētās kvēpu filtru versijas arī nav piemērotas mūsu pārbaudēm."

CSDD iesaka automobiļu īpašniekiem izmantot kvalitatīvas oriģinālās rezerves daļas, un tad nebūs problēmu ar tehniskās apskates iziešanu.

Latvijā

Joprojām jauna, vienmēr stilīga un tālredzīga – tā var raksturot Jūrmalas Valsts ģimnāzijas direktori Ievu Tarandu, kura Skolotāju dienā organizē zibakciju, lai atgādinātu sabiedrībai, ka ikviens skolotājs “ir jāatbalsta, jo viņš ir cilvēks, kas uzticīgi pilda savas valsts prāta un dvēseles uzlikto darbu”. Kādi šodien ir skolēni? Kā viņiem par daudz, bet kā pietrūkst? Par to un daudz ko citu – saruna ar Ievu Tarandu. Lai gaiša gandarījuma pilna Skolotāju diena!

Svarīgākais