Latvijai piegādātie elektrovilcieni beidzot sāk pārvadāt pasažierus

© Dmitrijs SUĻŽICS, MN

Valsts uzņēmums “Pasažieru vilciens” šodien sāk izmantot pasažieru pārvadāšanai pirmos čehu būvētos elektrovilcienu sastāvus. Labi, ka tagad radusies pārliecība par iespējām nomainīt pirms gadiem 30-40 būvētus vilcienus ar jauniem vilcieniem. Žēl, ka nākas nomainīt Rīgā būvētus vilcienus ar citā valstī tapušiem vilcieniem.

Jauno vilcienu parādīšanās aptuveni sakrīt ar piecpadsmit gadu jubileju pirmajiem solījumiem sagādāt jaunus vilcienus. Pēc tam sekojuši vēl daudzi solījumi. Izpildīts tas solījums, kas 2019. gada 30. jūlijā noformēts ar līgumu starp “pasažieru vilcienu” un Čehijas transporta līdzekļu būvētāju “Škoda”. Atbilstoši līgumam, vilcieniem vajadzēja nonākt Latvijā laikā no 2022. gada vidus līdz beigām. Šis gads “Pasažieru vilcienam” bija jāsāk ar visiem 32 pasūtītajiem vilcieniem, kas pilnībā nomainījuši vecos vilcienus. Reāli šo gadu izdosies pabeigt ar pirmajiem trijiem līdz ekspluatācijai aizdabūtiem vilcienu sastāviem un pārliecību dabūt visus vilcienus nākamajā gadā.

Lai gan vilcienu epopeju vēl nevar uzskatīt par pabeigtu, tās beigu tuvumu atzīmēt bija sapulcējušās daudzas prominences. Viņu priekšgalā Eiropas Komisijas priekšsēdētājas vietnieks Valdis Dombrovskis, satiksmes ministrs Kaspars Briškens, “Škoda Group” valdes loceklis Zdeneks Svata un ritošas mājas tēvs, “Pasažieru vilciena” valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis. Šie un citi svinīgā pasākuma dalībnieki kļuva par pasažieriem jauno vilcienu reisā Rīga-Dubulti-Rīga.

Latvijā

Taksometru pakalpojumu pieejamība dažādām sabiedrības grupām un invaliditātes veidiem var būt atšķirīga, tomēr transportlīdzekļu pielāgošanā jāveic ievērojami uzlabojumi, jāizglīto vadītāji un jāveicina empātija, reizē neaizmirstot par drošas braukšanas kultūru, lai taksometru pakalpojumus pilnvērtīgi varētu izmantot arī pasažieri ar invaliditāti un vecāki ar maziem bērniem, uzskata Tiesībsarga birojs.

Svarīgākais