"Sadales tīkls" novērsis ap 300 sniega vētras radītos elektrotīkla bojājumus

© Mārtiņš Zilgalvis/f64

AS "Sadales tīkls" ceturtdien novērsusi 297 sniega vētras radītos elektrotīkla bojājumus, to vidū 70 vidējā sprieguma un 227 zemsprieguma elektrotīklā, informē "Sadales tīkls".

"Sadales tīkls" pateicas iedzīvotājiem, kas aktīvi ziņojuši par bojājumiem un infrastruktūras defektiem - tas palīdz ātrāk identificēt visas bojājumu vietas.

"Dabas stihijas mūs šogad izaicina vairāk nekā citus gadus. Lielā sniega daudzuma dēļ daudzviet bojājumu vietām varēja piekļūt tikai ar specializēto tehniku - kāpurķēžu traktori, kvadricikli. Šī vētra kārtējoreiz pierādīja, ka personāls un darbuzņēmēji ir gatavi mobilizēties un strādāt jebkādos apstākļos, parādot savu izturību un nežēlojot spēkus. Paldies darbiniekiem, ka ikreiz pašaizliedzīgi pilda savu pienākumu - veikt iespējami ātru, drošu elektroapgādes atjaunošanu klientiem," saka "Sadales tīkla" valdes priekšsēdētājs Sandis Jansons.

Gatavojoties nelabvēlīgajiem laikapstākļiem, "Sadales tīklā" jau 22. novembrī tika izsludināta paaugstināta personāla operatīvā gatavība. Pie bojājumu novēršanas pastiprinātā režīmā visā Latvijā strādāja vairāki simti operatīvo darbinieku. Lielā daļā gadījumu viedais elektrotīkls elektroapgādi klientiem ļāva atjaunot tūlītēji - veicot pārslēgumus un nodrošinot elektroenerģijas piegādi pa citām, bojājumu neskartām līnijām. Tomēr dažviet elektroapgādi bija iespējams atjaunot tikai pēc bojājumu novēršanas, un tas prasīja ilgāku laiku.

Pasliktinātos laikapstākļos visvairāk apdraudētas ir neizolētas gaisvadu elektrolīnijas, kas veido 38% no visa sadales elektrotīkla. Operators pakāpeniski veic elektrolīniju modernizāciju, t.sk. to pārbūvi pazemes kabeļos un izolētos gaisvados, veidojot arvien drošāku tīklu. Sagaidāms, ka 2030. gadā izolētā elektrotīkla īpatsvars būs tuvu 80% (zemsprieguma elektrotīklā pat 100%). Tāpat uzņēmums ik gadu no potenciāli bīstamiem kokiem, krūmiem un zariem attīra gaisvadu elektrolīniju trases, tomēr spēcīgās vētrās elektrolīnijās var tikt iegāzti arī ārpus elektrolīniju trasēm augoši lieli koki

Latvijā

Latvijas patiesos nodomus “Rail Baltica” naudas apgūšanā jau sen kā atklājusi “Neatkarīgās” 2017. gada 2. novembra publikācija ““Rail Baltica” būs vismaz tramvajs no Rīgas uz lidostu”. Lietuva tajā paša laikā cerēja izmānīt Eiropas Savienības naudu, lai “Rail Baltica” vietā uzbūvētu Eiropas standarta sliežu ceļu no Viļņas uz Poliju. “Rail Baltic” oficiālo līniju noturēt kādu laiku vienatnē centās Igaunija, taču arī tā tagad dekorē Tallinu pēc Rīgas parauga.