No Rīgas ar vilcienu varēs nokļūt uz Tartu un Tallinu

Šonedēļ Pasažieru vilciena pārstāvji dosies pie igauņu kolēģiem, lai vienotos par vienotās biļetes tirdzniecību, jo, sākot ar 29. maiju, tiks nodrošināti pasažieru pārvadājumi maršrutā Rīga–Valga–Tartu–Tallina. Šāds maršruts izveidots, jo pašlaik no Rīgas uz Tartu var nokļūt tikai vienreiz dienā ar autobusu vai lidmašīnu.

"No 29. maija būs reiss Rīga–Sigulda–Cēsis–Valmiera–Valga–Tartu–Tallina. Valgā pasažieriem 10 minūšu laikā būs jāpārsēžas uz igauņu vilcienu, taču svarīgākā lieta ir nevis tas, ka ar vilcienu varēs nokļūt līdz Tallinai, jo ceļā jāpavada apmēram astoņas stundas, bet gan tas, ka no Rīgas uz Tartu var nokļūt tikai ar vienu autobusu," informē Pasažieru vilciena mārketinga departamenta direktors Andrejs Filipovs. Viņš norāda, ka šāda prakse – divu valstu vilcieni saplāno līdzīgus pienākšanas un atiešanas laikus no kopīgas pilsētas – ir normāla Eiropas prakse. "Daudzviet Eiropā īsteno līdzīgus piemērus, un tagad mēs mēģināsim to ieviest maršrutā uz Tartu un Tallinu. Iniciatīva sasaistīt divu vilcienu pienākšanas un atiešanas laikus nāk no Igaunijas," atklāj A. Filipovs. Vilciens no Rīgas aties pulksten 13.20, Valgā pienāks 16.47, Tartū – pulksten 18.25, bet Tallinu sasniegs 21.30.

Savukārt maršrutā uz Siguldu šovasar Pasažieru vilciens ieplānojis neapstāties divās pieturās un turpmāk no Rīgas līdz Siguldai varēs nokļūt 50 līdzšinējo 70 minūšu vietā.

Latvijā

Kādēļ akciju sabiedrība “Rīgas siltums” vēlējās būtiski lielākus tarifus siltumenerģijai, pēc tam pārdomāja un pēkšņi vēlējās mazākus, uz kā rēķina tika prasīti zemāki tarifi, vai alkas pēc lielākiem tarifiem mazinātos, ja sabiedrībā neraisītos sašutums, interesi par notiekošo neizrādītu ekonomikas ministrs un akcionārs Rīgas dome; vai mazajiem siltuma ražotājiem ir pamats sūdzēties par grūto dzīvi; kādēļ nedrīkst pieļaut TEC radītā siltuma izkūpināšanu gaisā, kādēļ par nozari atbildīgajām ministrijām un arī Tieslietu ministrijai būtu sabiedrībai jāizskaidro, kā valsts raugās uz iniciatīvu tiesas ceļā no valsts atprasīt miljardus par OIK; kādēļ nepieciešams izmaiņas likumdošanā par ūdens apriti; ko darīt ar izmaksām par abonētās preses izplatīšanu; vai varam prognozēt tarifus pakalpojumiem tuvākajā nākotnē – “nra.lv” saruna ar Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas (SPRK) priekšsēdētāju Aldu Ozolu.

Svarīgākais