Kāpēc Latvijā joprojām samazinās pa dzelzceļu pārvadāto kravu apmērs?

© f64.lv, Kaspars Krafts

Pa dzelzceļu pārvadāto kravu apmērs šogad varētu samazināties par 15-20%, intervijā aģentūrai LETA prognozēja VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) valdes priekšsēdētājs Rinalds Pļavnieks.

"Ja pagājušajā gadā pa dzelzceļu pārvadāja apmēram 21 miljonu tonnu, tad šogad mēs, visdrīzāk, varam runāt par 15-20% kritumu. Tāpat, visdrīzāk, ar līdzīgu kravu apjomu kā šogad mums ir jārēķinās arī nākamajā gadā," teica Pļavnieks.

Viņš uzsvēra, ka kravu apmēru samazināšanās ir objektīvu iemeslu dēļ - bija jau zināmas vairākas produktu grupas, kuru pārvadājumu apmēri saruks, piemēram, naftas produkti, atsevišķi ķīmijas produkti, kuri ir iekļauti sankciju sarakstos. Ir vērojams samazinājums arī akmeņogļu pārvadājumos, jo, ja pavasarī LDz infrastruktūra aktīvi tika lietota ogļu piegādēm uz Poliju, tad tagad piegāžu ķēdes ir stabilizējušās.

"Gribētos ticēt, ka zemākais punkts ir sasniegts. Bet, protams, ka sankciju regulējumam potenciāli vēl var būt pārvadājumus ierobežojoša ietekme," piebilda Pļavnieks.

Viņš arī uzsvēra, ka pašlaik un arī vidējā termiņā, kas ir tuvākie trīs pieci, varbūt arī vairāk gadu, noteikti nevares runāt par Latvijas dzelzceļa tīkla noslodzi ar 50-60 miljoniem tonnu kravu gadā, kā tas bija kādreiz.

"Ir potenciāls palielināt to apjomu, kas ir pašlaik, bet kādreizējos apjomus pārskatāmā nākotnē diezin vai varētu sasniegt," atzina Pļavnieks.

Latvijā

Rēzeknē notiekošajā Latgales rajona tiesas prāvā, kurā par nelikumīgas robežas šķērsošanas organizēšanu apsūdzēta biedrības “Gribu palīdzēt bēgļiem” aktīviste Ieva Raubiško, prokurore apsūdzētajai lūgusi piespriest viena gada un sešu mēnešu cietumsodu.

Svarīgākais