Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) ir atzinis par patiesu biedrības "Dzīvnieku pansija Ulubele" iesniegto sūdzību par Rīgas domes rīkotā iepirkuma "Rīgas valstspilsētā izķerto bez saimnieka palikušo kaķu izmitināšana un aprūpes sniegšana dzīvnieku patversmē" nolikumu. Iepirkumā, starp citiem neētiskiem punktiem, ir nepārprotamas iezīmes par Julgas patversmes "Labās mājas" lobēšanu, pilnībā nepamatoti izslēdzot citus kvalitatīva pakalpojuma nodrošinātājus, kuriem ir svarīga dzīvnieku labklājība. Tāpat arī esošais nolikums vairākos punktos aizsargmehānismu neesamības dēļ veicina neētisku izturēšanos pret dzīvniekiem un atbalsta dzīvnieku eitanāziju, vēsta Nodibinājums "dzivniekupolicija.lv".
Ulubeles pamatotais uzskats, ka Rīgas dome lobē patversmes "Labās mājas" intereses ir apstiprināts ar IUB pieņemto atzinumu par kaķu izmitināšanas un aprūpes pakalpojuma sniegšanas iepirkuma pārtraukšanu. Šis nav pirmais šāda veida gadījums, jo Rīgas dome jau vairāk nekā desmit gadus ir mērķtiecīgi mēģinājusi prettiesiskos veidos izslēgt citas patversmes no pakalpojumu tirgus. Nesen arī noslēdzās 9 gadus ilgā tiesvedība, kur Ulubele tika atzīta par uzvarētāju līdzīgā prettiesiskā situācijā, kur Rīgas dome bija pasludinājusi par uzvarētāju patversmi, kura pēc iepirkuma kritērijiem neuzvarēja tajā. Šādas rīcības rezultātā bez saimnieka palikušo dzīvnieku izmitināšanas pakalpojumu iepirkumos ir pilnībā likvidēta konkurence, ko pierāda arī šā gada septembrī izsludinātais iepirkums.
Iepirkums, kuru šobrīd IUB ir uzdevis Rīgas domei pārtraukt nepārprotamo pārkāpumu un konkurences ierobežošanas dēļ, satur vairākus neētiskus un prettiesiskus punktus. Iepirkumā ir minēts, ka, lai tajā piedalītos pakalpojuma piegādātājam ir jābūt reģistrētam Rīgas administratīvajā teritorijā, kas nozīmē, ka kopā ir tikai trīs piegādātāji - "Labās mājas" Juglā, Kaķu palīdzības centrs "Remi" un "Dzīvnieku draugs" Rīgā, tomēr faktiski tikai "Labās mājas" kvalificējas visiem kritērijiem. IUB atzina, ka šāds kritērijs ir nepamatots, un tikai ierobežo konkurenci. Rīgas domes sniegtie paskaidrojumi un argumenti nespēja izturēt kritiku un netika apliecināti ar pamatotiem pierādījumiem, jo īpaši ņemot vērā, ka šādi līdzīgi un saistīti pakalpojumi jau šobrīd tiek sniegti ārpus Rīgas administratīvās teritorijas.
Papildus tam, iepriekš veiktajos iepirkumos, lai nodrošinātu humānu attieksmi pret patversmē nokļuvušajiem dzīvniekiem un nodrošinātu, ka pēc iespējas lielāks dzīvnieku skaits dzīvo un sagaida adopciju, Rīgas pilsēta kā vienu no iepirkuma vērtēšanas kritērijiem iepriekš tika izvēlējusies eitanizējamo dzīvnieku %, piešķirot vērtējumā lielāku punktu skaitu tam pretendentam, kurš savā darbā ievēro nokill (nenogalināšanas) principu un piedāvā zemāku dzīvnieku likvidēšanas %. Tomēr septembra beigās izsludinātajā iepirkumā šī daļa bija izslēgta. Tas nozīmē, ka pakalpojumu sniedzējs ar kuru tiktu noslēgts līgums, šajā gadījumā "Labās mājas", pēc dzīvnieka 14 dienu uzturēšanas termiņa varētu eitanizēt uzņemto dzīvnieku un pie tam saņemt par šo darbību apmaksu no pašvaldības.
Tāpat, bezsaimnieka kaķēniem un savainotiem dzīvniekiem tiktu atņemtas iespējas tikt tālāk adoptētiem. Iepirkuma nolikums paredzēja, ka tos nevar uzņemt patversmē, kā arī citas darbības, kā piemēram, nodošana pagaidu mājās, nav pieļaujamas un tie ir jāeitanizē pēc sertificēta veterinārārsta slēdziena. Kas nozīmē, ka pārvietošana turpmākai atlabšanai uz patversmi pēc jaunā iepirkuma kārtības būtu liegta un visi kaķēni būtu jāiemidzina.