Autotransporta direkcija pieļauj atcelt oktobrī izsludināto iepirkumu

© Kaspars Krafts/f64

Autotransporta direkcija (ATD) pieļauj atcelt oktobrī izsludināto iepirkumu par reģionālajiem sabiedriskā transporta pārvadājumiem 11 tīkla daļās, otrdien Saeimas Publisko izdevumu un revīzijas komisijas sēdē sacīja ATD valdes locekle Svetlana Mjakuškina.

Komisijā deputāti diskutēja par ATD iepirkumiem sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanai ar autobusiem reģionālās nozīmes maršrutos un apsprieda risinājumus šī pakalpojuma nepārtrauktības nodrošināšanai.

Tostarp deputāti kritizēja oktobrī izsludināto ATD iepirkumu par reģionālajiem sabiedriskā transporta pārvadājumiem ar autobusiem 11 tīkla daļās, kurā nav mainīti līguma nosacījumi par sodu izpildi, norādot, ka tie ir pārāk nesamērīgi.

Vienlaikus Mjakuškina pauda, ka ar esošajiem nosacījumiem iepirkuma līgums netiks parakstīts, un ATD Iepirkumu komisijai ir uzdots labot nosacījumus. Viņa arī prognozēja, ka iepirkums, visticamāk, tiks atcelts.

Tāpat Mjakuškina norādīja, ka turpmāk līgumu nosacījumos būs efektīvākas soda sankcijas.

Komisijas sēdē tika apspriests arī jautājums par sabiedriskā transporta pārvadātāju atceltajiem reisiem.

"Kritisks punkts ir iepirkumi, jo pašlaik par sodu apmēru atceltajiem reisiem ir dažādas domstarpības. Īstermiņā ir ierobežotas iespējas, kā uzlabot situāciju ar neizpildītajiem reisiem," norādīja satiksmes ministra padomnieks Jānis Meirāns, piebilstot, ka tiešais piešķīrums ir veids, kā to risināt.

Savukārt Mjakuškina uzsvēra, ka atcelto reisu galvenā problemātika ir saistībā ar šoferu trūkumu, tādēļ ATD uzskata, ka ir jāuzlabo šoferu labbūtība, palielinot minimālo algu, kā arī ATD strādās pie papildu līgumiem, kas varētu stāties spēkā, ja ir atcelts reiss.

Vienlaikus gan ATD pārstāvji, gan deputāti pauda bažas par noslēgtajiem sabiedriskā transporta pārvadājumu ilgtermiņa līgumiem 2024. un 2025.gadā, tostarp tika sniegta informācija, ka ATD ir nosūtījusi Satiksmes ministrijai (SM) redzējumu par to, kādas izmaiņas vajadzētu veikt.

Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas prezidents Ivo Ošnieks komisijas sēdē piebilda, ka nav iespējams nodrošināt pakalpojumu par zemu cenu, ja ir vēlme palielināt šoferu atalgojumu un sniegt kvalitatīvu pakalpojumu.

Deputāti vienojās aicināt SM sagatavot risinājumu par pašreizējo situāciju, lai iedzīvotāji saņemtu kvalitatīvus sabiedriskā transporta pakalpojumus, kā arī precizētu, kā ministrija saredz ATD īstermiņa un ilgtermiņa līgumu nosacījumu risinājumus.

Jau ziņots, ka ATD pakalpojuma nepārtrauktībai ir izsludinājusi paātrinātu atklāto konkursu "Par tiesību piešķiršanu sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanai ar autobusiem reģionālās nozīmes maršrutu tīkla daļas maršrutos". Konkursa uzvarētājiem pārvadājumi būs jānodrošina līdz 2024.gada 31.decembrim.

Iepirkumā par pasažieru pārvadājumiem 11 lotēs prognozētā kopējā līgumcena ir 22,57 miljoni eiro.

Tostarp prognozētā līgumcena par pasažieru pārvadāšanu lotē "Austrumi" ir 4,112 miljoni eiro, lotē "Valmiera, Valka, Smiltene" - 2,882 miljoni eiro, lotē "Rēzekne, Ludza" - 2,742 miljoni eiro, lotē "Talsi" - 2,61 miljons eiro, lotē "Centrs-2" - 2,081 miljons eiro, lotē "Jelgava" - 1,78 miljoni eiro, lotē "Gulbene, Alūksne, Balvi" - 1,747 miljoni eiro, lotē "Dobele" - 1,691 miljons eiro, lotē "Madona" - 1,159 miljoni eiro, lotē "Tukums" - 1,049 miljoni eiro, bet lotē "Ventspils" - 718 000 eiro.

ATD šobrīd ir pagarinājusi pieteikšanos attiecīgajā konkursā. Sākotnēji bija paredzēts, ka pretendenti konkursā varēs pieteikties līdz 2023.gada 25.oktobrim, bet šobrīd piedāvājumu iesniegšanas termiņš ir pagarināts līdz šā gada 16.novembrim.

ATD ir vienotas valsts politikas realizētāja starptautisko pārvadājumu jomā, autotransporta komercpārvadājumu uzņēmējdarbības licencēšanā, kā arī sabiedriskā transporta plānošanā.