Briškens: Dzelzceļa pieturvietas šogad slēgt nedrīkstam

© Dmitrijs Suļžics/F64

Dzelzceļa pieturvietas šogad slēgt nedrīkstētu, sacījis satiksmes ministrs Kaspars Briškens (P), tiekoties ar VSIA "Autotransporta direkcija", VAS "Latvijas dzelzceļš" un AS "Pasažieru vilciens" vadību, aģentūru LETA informēja Satiksmes ministrija (SM).

SM norāda, ka ministrija ir saņēmusi vēstules un iesniegumus no simtiem cilvēku, kuri aicina pieturvietas neslēgt, tādēļ šonedēļ notika pārrunās par pieturvietām, ko plānots slēgt ar Sabiedriskā transporta padomes pieņemto lēmumu.

Mana nostāja ir vienkārša - šogad nedrīkstētu slēgt nevienu dzelzceļa staciju. Kamēr nepienāks jaunie vilcieni un nebūs izvērtēts jaunais sabiedriskā transporta pieprasījums, tāds lēmums būtu pārsteidzīgs,

uzsver Briškens.

Ministrs papildina, ka Igaunijas pieredze liecina, ka, saņemot jaunos vilcienus, palielinās arī pasažieru skaits, attiecīgi - piedāvājums rada pieprasījumu. Tas nozīmē, ka šobrīd nebūtu korekti pieņemt lēmumus, kas balstīti neaktualizētā informācijā par pasažieru skaitu.

"Tā būtu kļūda šogad slēgt stacijas. Lēmumam par staciju atvēršanu vai slēgšanu jābūt datos balstītam, ņemot vērā aktualizētu pieprasījumu, tostarp neaizmirstot par sociālo labumu no transporta nodrošināšanas mazapdzīvotās vietās", pauž ministrs.

Vienlaikus ministrs skaidro, ka vairākas no pieturām, ko plānots slēgt, būtu iespējams padarīt mūsdienīgas un piekļūstamas. Tajās varētu attīstīt urbāno infrastruktūru: pievedceļus, autostāvvietas, apgaismojumu, velo stāvvietas un visiem ērti pieejamas platformas.

"Šādas investīcijas primāri jāveic pašvaldībām, taču SM var pašvaldības atbalstīt, tai skaitā ar finansējumu, lai attīstītu infrastruktūru. Šādi risinājumi prasa lielas investīcijas, tāpēc vienmēr ir rūpīgi jāvērtē, kuras ir prioritāras un kurās ir vērts ieguldīt resursus," norāda Briškens.

SM atgādina, ka satiksmes ministra izvirzītie prioritārie virzieni ietver to, ka dzelzceļam nākotnē jākļūst par sabiedriskā transporta mugurkaulu, savukārt dažādiem transporta veidiem un pārvadājumu produktiem citam citu jāpapildina, jo tikai tā ir iespējams attīstīt ilgtspējīgu, iedzīvotājiem ērtu un modernu sabiedrisko transportu pilsētvidē un reģionos.

Latvijā

Valsts amatpersonu deklarācijas vēsta, ka Latvijas Bankas prezidenta amata kandidātam 2022. un 2023. gadā pamatdarbs bijis nevis "Altum" valdes priekšsēdētāja amats, bet gan valdes priekšsēdētāja amats Rīgas Stradiņa universitātē. Lai gan lielākos ienākumus (algu) šajā periodā R. Bērziņš guvis tieši "Altum" valdes priekšsēdētāja amatā, deklarācija no "Altum" kā pamatdarba pēdējo reizi iesniegta VID tālajā 2021.gadā.

Svarīgākais