Rajevs: Diemžēl daudz laika patērēts, neko nedarot uz Latvijas - Baltkrievijas robežas

© Ģirts Ozoliņš/ F64

TV24 raidījumā "Par karu Ukrainā ar Igoru Rajevu" plaši tiek apspriestas tēmas, kas skar Latvijas robežu.

Rajevs uzsver, ka nav nemaz tādas robežas, kuru nebūtu iespējams šķērsot.

Mums ir jādara viss, lai novērstu šos gadījumus, bet mēs saprotam, ka diemžēl bija daudz laika patērēts, neko nedarot uz robežas. Reāli robeža bija katastrofālā stāvoklī. Mēs atceramies visas negācijas, kas bija uz Latvijas - Krievijas robežas, kad būvniecība tika apturēta un diemžēl stāvoklis ir tāds pats.

NBS rezerves pulkvedis komentē pašreizējo situāciju uz Latvijas - Baltkrievijas robežas:

Ar Baltkrievijas - Latvijas robežu situāciju ir tāda, ka no 172 km 112 km ir izbūvēti, tagad varbūt vairāk. Tālāk 17 km ir Daugava, kur risinājums ir sarežģītāks un vēl ir Riču ezers, kas arī ir pietiekami spēcīgs šķērslis, kuru nevar vienkārši šķērsot. Arī žogu nebūvēs pa vidu ezeram, kas nozīmē, ka no Baltkrievijas robežas ir neizbūvēti 38 km, kur tad darbi tagad notiek.

Rajevs akcentē, ka ir jāsaprot, ka tas ir tikai žogs.

Žogs ir viens no vairākiem elementiem aizsardzībai. Patlaban robežsargi izmanto mobilos novērošanas komplektus, kurus izliek uz maršrutiem, kuros paredz, kā robežas šķērsotāji kustēsies. Ir vajadzīga fiziskā barjera uz robežas, tālāk ir jāsāk būvēt tehnisko infrastruktūru, kurā saliktu novērošanas kameras un citus līdzekļus, lai robežsargi varētu dabūt labāku informāciju, kad notiek mēģinājumi šķērsot Latvijas robežu.

Latvijā

Taksometru pakalpojumu pieejamība dažādām sabiedrības grupām un invaliditātes veidiem var būt atšķirīga, tomēr transportlīdzekļu pielāgošanā jāveic ievērojami uzlabojumi, jāizglīto vadītāji un jāveicina empātija, reizē neaizmirstot par drošas braukšanas kultūru, lai taksometru pakalpojumus pilnvērtīgi varētu izmantot arī pasažieri ar invaliditāti un vecāki ar maziem bērniem, uzskata Tiesībsarga birojs.

Svarīgākais