Latvijas Radio 1. studijā džeza koncertsērijā uzstāsies ASV, Itālijas un Francijas māksliniek

© publicitātes foto

No 13. oktobra līdz 3. novembrim festivāla “Rīgas Ritmi” rudens koncertsērijā “Art of Riga Jazz” Latvijas Radio 1. studijā uzstāsies amerikāņu džeza pianists Emmet Cohen ar savu trio, itāļu pianists Lorenzo De Finti ar savu kvintetu, četru muzikāli zinātkāru itāļu grupa “Satoyama” un franču-togo dziedātāja ar plašu skatījumu uz mūzikas pasauli Laura Prince kopā ar pianistu Grégory Privat no Martinikas.

Koncertsēriju 13. oktobrī uzsāks itāļu pianists Lorenzo De Finti, kuram pievienosies kontrabasists Stefano Dall'Ora, trompetists Alberto Mandarini un bundzinieks Marco Castiglioni. Lorenco specializējies džezā un mūsdienu mūzikā, atspoguļojot ietekmes, ko guvis ceļojot un koncertējot Eiropā un ASV. Viņš ir arī pasniedzējs un džeza radio raidījumu vadītājs, kurš rīko seminārus un meistarklases par klavieru un taustiņinstrumentu izpildījumu un tehniskajiem aspektiem. Kā rakstīts dāņu džeza žurnālā “Jazz Special”, “tas ir augstas klases dvēselisks kamerdžezs, kas spēlēts ar iedvesmu no “Ziemeļu toņa”, ko mēs zinām no ECM ierakstiem ar Kītu Džaretu vai Janu Garbareku. Džeza un jaunās skolas kompozicionālās mūzikas sajaukums”.

20. oktobrī Latvijas Radio 1. studijā būs iespējams ar dzirdīgām ausīm un atvērtu sirdi ienirt vēl vienas neparastas itāļu apvienības radītajā mūzikā. “Satoyama” ir četru zinātkāru un drosmīgu itāļu mūziķu grupa, kas ir ceļojumā uz laikmetīgās mūzikas robežām. Šogad viņi atzīmē šī ceļa desmito gadadienu un ir gatavi aicināt uz jubilejas ballīti arī Latvijas publiku. “Satoyama” mūzikā ievītas Ziemeļeiropas džeza ietekmes, kas sajauktas kopā ar eksperimentiem gan akustiskajā, gan elektroniskajā laukā. Britu džeza portālā “JazzViews” par trompetista Luca Benedetto, ģitārista Christian Russano, kontrabasista Marco Bellafiore un bundzinieka Gabriele Luttino mūziku teikts: “Šī sirreālo skaņu upe liek aizdomāties un, neskatoties uz tās smagnējo skarbumu, tajā joprojām ir elementārs sīrupiskums, optimisma smarža, kas līdzsvaro trompetes melanholiju un sentimentu.”

28. oktobrī Rīgā būs iespējams tvert augstākās raudzes amerikāņu džezu - Latvijas Radio 1. studijā uzstāsies pianists Emmet Cohen kopā ar kontrabasistu Joey Ranieri un bundzinieku Joe Farnsworth. Džeza pianists un komponists Emets Koens ir savas paaudzes mūzikas attīstības

avangardā. Koens jau trīs gadu vecumā sāka mācīties klavierspēli un ātri kļuva par muzikalitāti, tehniku un nobriedušu koncepciju piedāvājošu jauno mākslinieku. Emeta trio dzīvo un spēlē saskaņā ar pārliecību - visa mūzika un māksla ir mūsdienīga, jo mirklī radītais dzīvo līdzās māksliniekam. Leģendārajā amerikāņu džeza žurnālā “DownBeat” teikts, ka “Koens un viņa trio spēj radīt virtuozu, elpu aizraujošu mūziku bezrūpīgi un izklaidējoši, kas ir nepietiekami novērtēts, tomēr dziļi pamatots agrīnā džeza izcilības pierādījums”.

3. novembrī koncertsēriju “Art of Riga Jazz” noslēgs Laura Prince - franču-togo dziedātāja un komponiste ar plašu skatījumu uz mūzikas pasauli. Kopā ar pianistu un aranžētāju Gregoriju Privatu no Martinikas viņa izpilda dvēseliskas melodijas afrolatīņu ritmos. Lora miksē savas globālās mūzikas ietekmes ar izcilo blūza un džeza balsu mantojumu. Kā lasāms franču džeza portālā “Jazz in”, tad klausītājus sagaida “dziļa un atraktīva, dziļa un jutekliska, maiga jūtīguma pilna balss ar nelielu melanholijas nokrāsu, ar tonalitāti, kas pamīšus ir diezgan tumša vai pat nikna.”

“Art of Riga Jazz” ir īpaša improvizācijas un džeza mūzikas koncertu sērija muzikāli aizrautīgiem klausītājiem, kuri novērtē augsti kvalitatīvu māksliniecisko sniegumu un jaunas muzikālā skanējuma nianses, kā arī vēlas satikt lieliskus un starptautiski atzītus mūziķus intīmākā gaisotnē. Koncerti Latvijas Radio 1. studijā iesāksies ar mūzikas žurnālista Kaspara Zaviļeiska vadītu sarunu, ļaujot vēl vairāk izprast viņu radošās darbības nianses.

Latvijā

Raugoties uz nu jau samilzušo “Rail Baltica” epopeju, arvien skaidrāk iezīmējas viena ārkārtīgi būtiska lieta. Joprojām nav nekādas skaidrības, kāpēc mums šī trase ir vajadzīga. Kāda vispār ir tās jēga? Gan idejiskā, gan tīri praktiskā, jo pasaulē nekas tāpat vien nebūvējas.

Svarīgākais