RTU pārspēj līdzšinējo Ginesa rekordu ideju ģenerēšanā

© pixabay.com

Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) organizētajā "Lielākajā prāta vētrā pasaulē" piektdien piedalījās 1217 cilvēki jeb par 15 cilvēkiem vairāk, pārspējot līdzšinējā Ginesa rekorda dalībnieku skaitu, aģentūru LETA informēja RTU pārstāve Lāsma Vaivare.

Viņa norādīja, ka rezultātus vēl vērtēs Pasaules Ginesa rekorda organizācija.

Pasākuma dalībnieki iesnieguši vismaz 3800 kvalitatīvu ideju jauniem produktiem vai pakalpojumiem. Vienlaikus kopējais iesniegto ideju skaits varētu būt vēl lielāks, jo šobrīd žūrija turpina to vērtēšanu un uzskaitīšanu. Atsevišķi dalībnieki pasākuma laikā radīja un reģistrēja pat 100 un vairāk ideju.

1000 eiro balvu par vislielāko skaitu kvalitatīvu un inovatīvu jaunu produktu un pakalpojumu ideju saņēmis mārketinga vizionārs Jānis Fēlikss Vītiņš - viņš reģistrēja 152 inovatīvu ideju.

Savukārt par inovatīvāko ideju, ko jau īsteno RTU studenti, skatītāji balsojumā atzinuši saliekamu elektrisko kravas velosipēdu, ko ir ērti uzglabāt un pārvietot gan sabiedriskajā, gan privātajā transportā, turklāt elektromotors ļauj bez piepūles pārvadājot arī smagas kravas. Idejas autori balvā saņēma 1000 eiro.

"Lielākā prāta vētra pasaulē" Eiropā tika īstenota pirmo reizi - tajā inovāciju treneru vadībā, izmantojot piecas dažādas radošuma simulācijas metodes, dalībnieki ģenerēja un reģistrēja inovatīvas idejas. Iepriekšējais šāda veida rekords reģistrēts Indijā, 1202 cilvēkiem piedaloties 45 minūšu garā radošās domāšanas sesijā.

Paralēli radošās domāšanas sesijām nebijušā eksperimentā četri sabiedrībā zināmi uzņēmējdarbības, inovāciju un reklāmas jomas pārstāvji - "Riga TechGirls" vadītāja Anna Andersone, SEB Inovāciju centra vadītāja Ance Āboliņa, reklāmas aģentūras "Magic" vadītājs Andris Rubīns un SIA "Blue Shock Race" dibinātājs un vadītājs Artis Daugins - sacentās ar mākslīgo intelektu, lai pārbaudītu, kurš ir sekmīgāks ideju ģenerētājs.

Latvijā

Taksometru pakalpojumu pieejamība dažādām sabiedrības grupām un invaliditātes veidiem var būt atšķirīga, tomēr transportlīdzekļu pielāgošanā jāveic ievērojami uzlabojumi, jāizglīto vadītāji un jāveicina empātija, reizē neaizmirstot par drošas braukšanas kultūru, lai taksometru pakalpojumus pilnvērtīgi varētu izmantot arī pasažieri ar invaliditāti un vecāki ar maziem bērniem, uzskata Tiesībsarga birojs.

Svarīgākais