Rīgas piepilsētas dzelzceļa pasažieru pārvadājumu sistēma tiks modernizēta

Eiropas Komisija (EK) ir apstiprinājusi Eiropas Savienības (ES) Kohēzijas fonda (KF) lielo satiksmes nozares projektu par Rīgas piepilsētas dzelzceļa pasažieru pārvadājumu sistēmas modernizāciju un dīzeļvilcienu ritošā sastāva atjaunošanu 144 miljonu latu apmērā. No projekta kopējām izmaksām KF finansējums ir 100 miljoni latu.

Lai aizstātu novecojušo aprīkojumu, A/S “Pasažieru vilciens” iepirks 34 elektrovilcienu sastāvus un 7 dīzeļvilcienu sastāvus. Plānots, ka viena elektrovilciena pasažieru pārvadājuma jauda būs vismaz 450, bet dīzeļvilciena pasažieru pārvadājuma jauda – 400 pasažieru.

Jaunie vilcieni būs ērti pasažieru iekāpšanai un izkāpšanai, tiks uzlabots pasažieru apkalpošanas serviss cilvēkiem ar īpašām vajadzībām, kā arī tiks nodrošināts ergonomisks aprīkojums, komfortablākas sēdvietas, speciālas vietas bērnu ratiņiem un velosipēdu novietošanai, gaisa kondicionēšana vagonā, moderni sanitārie mezgli, elektroniskā informācijas sistēma, apgaismojums un pārredzamība vagonos. Vilcienu ātrums sasniegs līdz 140 km/h, kas lielā mērā samazinās pārbraucienos pavadīto laiku.

Jaunie vilcieni uzlabos Latvijas sabiedriskā transporta sistēmas kvalitāti, pieprasījumu, rentabilitāti un samazinās transportlīdzekļu darbības izmaksas un negadījumu skaitu.

Latvija šobrīd ir vienīgā no visām ES dalībvalstīm, kas EK apstiprināšanai iesniegusi visus plānotos 2007.–2013. gada plānošanas perioda KF lielo projektus – sešus satiksmes nozarē un vienu vides nozarē.

No septiņiem iesniegtajiem projektiem EK šobrīd ir apstiprinājusi piecus projektus – par autoceļa E22 posma Ludza - Terehova būvniecību, autoceļa E22 posma Rīga (Tīnūži) - Koknese būvniecību, otrā sliežu ceļa būvniecību Skrīveri - Krustpils, Inčukalna sērskābā gudrona dīķa sanāciju un jau minēto Rīgas dzelzceļa pasažieru pārvadājumu sistēmas modernizāciju.

Savukārt projektu iesniegumus, kas paredz lidostas „Rīga” infrastruktūras attīstību un Krievu salas infrastruktūras attīstību, EK šobrīd izvērtē.

Latvijā

Latvija tāpat kā Lietuva un Igaunija, nākamā gada 8. februārī atslēgsies no Krievijas un Baltkrievijas energosistēmas (BREL), lai pievienotos kontinentālās Eiropas sistēmai. Tā kā tīkla balansēšanas jaudu izmaksas Latvijā ir plānots uzlikt uz galalietotāju pleciem, elektrības tirgotāji brīdina par gaidāmu elektrības rēķinu pieaugumu. Savukārt Klimata un enerģētikas ministrija Neatkarīgo mierināja, ka nekādas būtiskas izmaiņas elektrības rēķinos nebūšot.

Svarīgākais