Briškens komentē saņemtos skaidrojumus par atceltajiem reģionālo autobusu reisiem

© Ģirts Ozoliņš/F64

Satiksmes ministrs Kaspars Briškens, tiekoties ar "Autotransporta direkcijas" (ATD) vadību, guvis skaidrību par atceltajiem reģionālo autobusu reisiem un piedāvā iespējamos risinājumus.

Saņemot paskaidrojumus un tiekoties ar ATD vadību, tika caurskatīti visi maršruti un meklēti iespējami labākie risinājumi, tomēr apstākļi liek noprast, ka noslēgtie līgumi ir valstij neizdevīgi un nemotivē ATD savlaicīgi un kvalitatīvi veikt reģionālo autobusu reisu izpildi.

"Neatkarīgi no tā, kāds ir pārvadātāju atcelto reisu skaits, maksimālā soda nauda ir nemainīga - 500 eiro mēnesī, kas nav nedz loģiski, nedz taisnīgi. Pārvadātājam ir izdevīgāk atcelt reisu, nevis mēģināt to nodrošināt. Līgumiem jābūt veidotiem tā, lai motivētu pārvadātājus izpildīt visus plānotos reisus," uzsver satiksmes ministrs Kaspars Briškens.

Jau kopš vakardienas Satiksmes ministrijas juristiem ir uzdots pārskatīt līgumus un iespējamo sodu politiku. Arī ATD ir uzsākusi darbu pie likuma grozījumiem, kas tādējādi ļautu vērsties pret negodprātīgiem pārvadātājiem.

Sabiedriskā transporta padomes pagājušā gada uzdevums, kas paredzēja noslēgt līgumu par ārkārtas autobusu reisu izpildi, būtu varējis situāciju atrisināt, tomēr tā nenotika. "Jaunā ATD vadība sola meklēt veidu, kā attiecīgo uzdevumu izpildīt. Lai arī šāds risinājums varētu būt dārgāks, šobrīd būtiskāk ir nodrošināt, ka cilvēki var nokļūt savos galamērķos - mājās, izglītības iestādēs, darbā, pie ārsta vai citviet," pauž K. Briškens.

Tikšanās laikā ministrs pārrunāja arī maršrutu plānošanas procesus, secinot, ka netiek izmantota pasažieru plūsmu modelēšana, nav salāgoti dzelzceļa un autobusu maršruti. "Tiklīdz būs palaisti jaunie vilcieni, pārskatīsim maršrutus, lai mazinātu slodzi tajās lotēs, kur auto pārvadātāji netiek galā," pārliecināts ir Briškens.

Vienlaikus Satiksmes ministrija kopā ar ATD ir uzsākusi darbu, lai veidotu jaunu sabiedrisko pārvadājumu sistēmu. "Esošā sistēma ir pārāk dārga, un katru gadu iztrūkums jālāpa ar budžeta līdzekļiem. Tā vietā tīkls būtu jāplāno ar dzelzceļu kā sabiedriskā transporta mugurkaulu, veidojot mobilitātes punktus, kuros autotransports darbojas primāri kā pasažieru piegādātājs, un autobusu un vilcienu maršruti ir maksimāli salāgoti," atzīst satiksmes ministrs, piebilstot, ka "visā tīklā jābūt pieejamai vienotai biļetei un tam jābūt piemērotam arī cilvēkiem ar kustību traucējumiem. Jāstrādā arī pie maršrutu pārņemšanas nosacījumiem, veidojot universālās remonta bāzes un nodrošinot iespēju jaunam pārvadātājam pārņemt iepriekšējā pārvadātāja šoferus."

Svarīgākais