Tikai pēc piederīgo uzstājīga pieprasījuma uzsāk smagā stāvoklī esoša pacienta ārstēšanu

© Kaspars Krafts/f64

Paula Stradiņa Klīniskā universitātes slimnīca (PSKUS) sākusi iekšējo izmeklēšanu par gadījumu, kad pēc sirds operācijas, nereaģējot uz pacienta sūdzībām par neciešamām sāpēm, sulojošu brūci un drudzi, ārsts lēmis viņu izrakstīt no slimnīcas, vēsta LTV ziņu dienests.

Jurim Jaunzemam no Liepājas Paula Stradiņa Klīniskajā universitātes slimnīcā (PSKUS) Sirds ķirurģijas centrā tika veikta sirds vārstuļu operācija. Diennakti viņš uzturējies intensīvās terapijas nodaļā, bet vēlāk pārvests uz parastu palātu.

Pacients stāsta, ka juties slikti un WatsUp lietotnē par to vairākkārt ziņojis savam ārstējošajam ārstam, kurš jau bija devies atvaļinājumā. Tāpat vairākkārt vērsies pie slimnīcas personāla ar sūdzībām par neciešamām sāpēm. "Sajūta tāda, ka kāds ar kāju ir uzkāpis virsū un žmiedz vienkārši. Es to teicu māsiņām, es spaidīju to pogu cik reizes. Ārstējošā ārsta nav," atcerējās Jaunzems.

Neskatoties uz pacienta sūdzībām, nodaļas ārsts, pat neapskatot sulojošo brūci un neiedziļinoties asins analīžu rezultātos, pieņēma lēmumu pacientu no slimnīcas izrakstīt.

Viņam pakaļ atbraukusi māsa, kas pati ir ārste. Ieraugot pacientu, kā arī apskatoties izraksta asins analīžu rezultātos, viņa devusies pie virsārsta un pieprasījusi anulēt izrakstu un uzsākt pacienta ārstēšanu. Māsa saka: "Skaidrs, ka tā bija gan brūču infekcija, gan šķidrums pleiras telpā - kāpēc bija drudzis, kāpēc bija aizdusa, kāpēc nevarēja paelpot."

LTV ziņu dienestam PSKUS Komunikācijas daļas vadītāja Janita Veinberga norādīja: "No plākstera pil asinis. Temperatūra. Ir vadlīnijas, ir procedūra, pie kādiem rādītājiem to nevar [pieļaut]. Šis gadījums tiks analizēts. Skatīsimies, kas ir noticis, kā noticis. Iesniegums ir saņemts, viņš ir vērtēšanā, un šādos gadījumos to vērtē virkne struktūrvienību - valde, galvenā ārsta birojs, kvalitātes vadības daļa. Mēs sekosim līdzi pacienta teiktajam."

Latvijā

Taksometru pakalpojumu pieejamība dažādām sabiedrības grupām un invaliditātes veidiem var būt atšķirīga, tomēr transportlīdzekļu pielāgošanā jāveic ievērojami uzlabojumi, jāizglīto vadītāji un jāveicina empātija, reizē neaizmirstot par drošas braukšanas kultūru, lai taksometru pakalpojumus pilnvērtīgi varētu izmantot arī pasažieri ar invaliditāti un vecāki ar maziem bērniem, uzskata Tiesībsarga birojs.

Svarīgākais