Lidostas "Rīga" apgrozījums pirmajā pusgadā pieaudzis par 37%

© Romāns Kokšarovs/f64

Lidostas "Rīga" apgrozījums pirmajā pusgadā šogad bijis 34,43 miljoni eiro jeb par 37% vairāk nekā gadu iepriekš, bet kompānijas peļņa pirmajos sešos mēnešos sasniegusi 2,2 miljonus eiro, aģentūru LETA informēja lidostas pārstāvji.

Lidostas apgrozījumu veidoja 20,47 miljonu eiro ieņēmumi no aviācijas pakalpojumiem, kas ir par 25% vairāk nekā 2022.gadā, un gandrīz 14 miljonu eiro ieņēmumi no neaviācijas pakalpojumiem, kas ir par 60% vairāk nekā 2022.gadā.

Kompānijas pārstāvji ziņo, ka uzņēmuma neto apgrozījuma pieaugumu pozitīvi ietekmēja pieaugušais apkalpoto pasažieru skaits. Apkalpoto pasažieru skaits pirmajā pusgadā sasniedza 3,05 miljonus jeb par 37% vairāk kā pērn. Tāpat pirmajos sešos mēnešos apkalpoti 29 000 lidojumu, kas ir par 14% vairāk nekā attiecīgajā periodā pērn.

Pieprasījums pēc gaisa kravu pārvadājumiem, salīdzinot ar pērnā gada pirmo pusgadu, krities par 15%, un lidosta pārskata periodā apkalpojusi 9400 tonnu aviācijas kravu.

Uzņēmuma saimnieciskās darbības izmaksas 2023.gada pirmajā pusgadā bija 34,9 miljoni eiro, kas ir par ceturto daļu vairāk nekā pērn. Izmaksu pieaugumu galvenokārt veido energoresursu cenu kāpums, pieaugošas materiālu un inventāra izmaksas un darbaspēka izmaksu pieaugums. Savukārt investīciju apjoms no janvāra līdz jūnijam sasniedzis 4,7 miljonus eiro.

Lidostas "Rīga" valdes priekšsēdētāja Laila Odiņa norāda, ka apkalpoto lidojumu un pasažieru skaits turpina iezīmēt stabilizācijas un atkopšanās tendences, atjaunojas transfēra pasažieru plūsma, ko veicina jaunu galamērķu piedāvājums no Rīgas. Lai arī kompānija joprojām jūt Krievijas uzsāktā kara, ar to saistīto globālo sankciju, kā arī inflācijas ietekmi uz lidostas sniegto pakalpojumu apjomu un saimnieciskās darbības rezultātiem, tomēr pirmā pusgada finanšu rezultāti ir ievērojami labāki par plānotajiem, uzsver Odiņa.

Latvijā

Taksometru pakalpojumu pieejamība dažādām sabiedrības grupām un invaliditātes veidiem var būt atšķirīga, tomēr transportlīdzekļu pielāgošanā jāveic ievērojami uzlabojumi, jāizglīto vadītāji un jāveicina empātija, reizē neaizmirstot par drošas braukšanas kultūru, lai taksometru pakalpojumus pilnvērtīgi varētu izmantot arī pasažieri ar invaliditāti un vecāki ar maziem bērniem, uzskata Tiesībsarga birojs.

Svarīgākais