Par brauciena cenu varēs vienoties šoferis un klients

© Scanpix

Mobilitātes lietotne "Forus" no šodienas Latvijā piedāvā braucienu kategoriju "Deal", kurā brauciena cenu nosaka vienošanās starp šoferi un braucēju, nevis lietotnes automātiskais algoritms, aģentūru LETA informēja kompānijas pārstāvji.

Šāda braucienu kategorija kopš pavasara ir pieejama arī Igaunijā un Lietuvā, un pusgada laikā tā kļuvusi par vienu no populārākajām braucienu kategorijām, tādēļ ieviešana Latvijā ir bijis loģisks solis uzņēmuma attīstībā, norāda pārstāvji.

Jaunā braucienu kategorija ļauj braucējam un šoferim vienoties par braucienu savstarpēji, lietotnei cenu nerēķinot un neizmantojot arī cenas reizinātāju. Papildus tam, apstiprinot "Deal" braucienu, šoferis nevar veikt atcelšanu, līdz ar to braucējs var būt drošs, ka šoferis ieradīsies pieteikumā norādītajā laikā un cena netiks mainīta.

Parasti, lai noteiktu sava brauciena cenu, braucējam ir jāievada adrese un jāizvēlas sev vēlamais pasūtījums pēc gaidīšanas laika, automašīnas markas vai šofera. Taču izvēloties pasūtījumu "Deal" kategorijā, pirms tā apstiprināšanas braucējam ir iespēja mainīt brauciena cenu, piedāvājot sev vēlamo. Tiklīdz braucējs apstiprina vai nosaka jauno brauciena cenu, tā tiek nosūtīta visiem šoferiem, un tie šoferi, kuri ir ieinteresēti pieņemt pasūtījumu ar vēlamajiem nosacījumiem, apstiprina piedāvājumu vai nosūta braucējam savu jauno piedāvājumu atpakaļ. Braucējs redz visus iespējamos piedāvājumus no šoferiem, kuri ir izrādījuši interesi par pasūtījumu, un izvēlas sev piemērotāko, skaidro "Forus".

Lietotnes pārstāvji prognozē, ka jaunās kategorijas pieprasījums varētu būt par aptuveni 30-35% augstāks nekā citām kategorijām īpašos apstākļos, piemēram, sastrēgumstundās, svētku dienās, koncertu un festivālu norises dienās, naktīs, garos braucienos un tamlīdzīgi. Savukārt normālos apstākļos pieprasījums tiek prognozēts aptuveni par 10-15% augstāks nekā citām kategorijām. Tajā pašā laikā "Deal" ne vienmēr ir par zemākās cenas noteikšanu - ir gadījumi, kad braucējs ir gatavs samaksāt nedaudz augstāku cenu nekā parasti par sev ļoti vēlamu braucienu.

Kopš pagājušā gada, kad lietotne tika ieviesta Latvijas tirgū, Latvija veikti vairāk nekā viens miljons braucienu un šoferu kopskaits pārsniedz 2500 šoferu.

"Forus" ir Igaunijā radīta braucienu platforma, kas savu darbību sāka 2022.gada aprīlī, un tās dibinātājs ir Igaunijas uzņēmējs Urmas Sērumā, kuram pieder arī tradicionālā transporta pakalpojumu uzņēmums "Forus Takso".

Patlaban "Forus" braucienu platforma piedāvā transporta pakalpojumus gandrīz visās lielākajās Igaunijas pilsētās ar vairāk nekā 2500 darbinieku. Savukārt Lietuvā un Latvijā savus pakalpojumus "Forus" sāka piedāvāt 2022.gada jūlijā. "Forus" ilgtermiņa mērķis ir kļūt par unikālu starptautisku pakalpojumu sniedzēju, piedāvājot ne tikai transporta pakalpojumus, bet arī citus pakalpojumu veidus ikdienas vajadzībām caur "Forus" platformu.

Jau ziņots, ka Autotransporta direkcija (ATD) pērn jūlijā reģistrēja jaunu mobilās lietotnes pakalpojuma sniedzēju darbībai Latvijā - "Taxigo Tallinn", kas taksometra vai pasažieru komercpārvadājumu ar vieglo automobili izsaukšanai piedāvā mobilo lietotni "Forus Taxi".

Latvijā

No šī gada oktobra Latvijā stāsies spēkā jauns regulējums, kas aizliegs izmantot vissezonas "M+S" riepas ziemas periodā, tā vietā nosakot nepieciešamību izmantot riepas, kas marķētas ar "kalns un sniegpārsliņa" simbolu. "Drošas braukšanas skolas" vadītājs Jānis Vanks skaidro, ka "kas der visam, neder nekam", uzsverot, ka vissezonas riepas nav pietiekami efektīvas Latvijai raksturīgajos sniega un ledus apstākļos, un ņemot vērā, ka riepu kvalitāte ir būtiska drošībai, jaunais regulējums ir atbilstošs un loģisks.

Svarīgākais