LDz konkursā par dzelzceļa elektrificētā tīkla modernizāciju iesniegta sūdzība

© Kaspars Krafts/f64

VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) izsludinātajā konkursā par dzelzceļa elektrificētā tīkla modernizāciju iesniegta sūdzība, liecina informācija Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) mājaslapā.

Sūdzību iesniedzis AS "BMGS". Sūdzības izskatīšanas termiņš pagaidām nav noteikts.

Atklāto konkursu "Dzelzceļa elektrificētā tīkla modernizācija un attīstība: būvniecība" LDz izsludināja šā gada 23.jūnijā, un tā ietvaros paredzēta kontakttīklu izbūve ar perspektīvu pārejai no trīs kilovoltu līdzstrāvas vilces uz 25 kilovoltu maiņstrāvas vilci dzelzceļa līnijās Rīga-Zemitāni (tostarp Brasa), Zasulauks-Bolderāja un Zasulauks-Sloka.

Saskaņā ar iepirkumu, darbu izpildes termiņš ir 760 dienas, kas ir ne ilgāk kā 2026.gada 30.janvāris.

Iepirkumā paredzamā līgumcena ir 67 miljoni eiro.

Jau ziņots, ka LDz koncerna apgrozījums pagājušajā gadā bija 254,788 miljoni eiro, kas ir par 2,3% vairāk nekā 2021.gadā, taču koncerns cieta 2,368 miljonu eiro zaudējumus pretstatā peļņai gadu iepriekš.

LDz ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī "LatRailNet", kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, "LDz Cargo", kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums "LDz ritošā sastāva serviss", apsardzes uzņēmums "LDz apsardze", loģistikas uzņēmums "LDz loģistika".

Latvijā

Latvijas degvielas mazumtirdzniecībā konkurence ir piesātināta - degvielas uzpildes staciju skaits pret automašīnu skaitu ir viens no augstākajiem Eiropā, intervijā aģentūrai LETA atzina degvielas tirgotāja AS "Virši-A" valdes priekšsēdētājs Jānis Vība. Viņš norāda, ka degvielas tirgotāju nozare ir kapitāla ieguldījuma ziņā ļoti intensīva, bet pēdējo gadu tendence ir tāda, ka ne visi mazie spēlētāji spēj turpināt kapitālieguldījumus un uzturēt kvalitāti, tāpēc mazo spēlētāju tirgus daļa samazinās. Pēc viņa teiktā, Latvijas degvielas tirgū šobrīd situācija ir stagnējoša un kopējās degvielas patēriņš Latvijā joprojām nav sasniedzis līmeni, kāds bija pirms pandēmijas.

Svarīgākais