Eksperts: Bāru apgrozījums būtiski pieaudzis, bet peļņa kritiski maza

© pixabay.com

Aptaujājot biedrus un sadarbības partnerus, jūtams, ka situācija bāru nozarē ir ļoti skaudra, aģentūrai LETA pauda Latvijas Bāru asociācijas valdes loceklis Oskars Ikstens.

Viņš sacīja, ka patlaban bāru nozarē apgrozījuma apmēri ir pietuvojušies un pat dažos gadījumos pārsnieguši rādītājus, kādi tie bija pirms Covid-19 pandēmijas, savukārt nozares peļņa ir būtiski sarukusi, ko sekmējis izmaksu pieaugums saistībā ar darba algām, energoresursiem un izejmateriāliem.

Ikstens papildināja, ka patlaban novērojama tendence, kurā bāri, kas pārcietuši Covid-19 pandēmiju, tiek slēgti, vai tiek pārdoti zemo peļņas rādītāju dēļ.

Vaicāts par tūrisma ietekmi uz šī gada bāru nozares finanšu rezultātiem, Ikstens minēja, ka bāri tūristu pieplūdumu izjūt maz - galvenokārt tad, kad Rīgā uz neilgu laiku piestāj prāmji.

Līdztekus Ikstens iestarpināja, ka pozitīvi vērtē visus pasākumus, kas šogad notikuši Rīgā un veicinājuši apmeklētāju piesaisti Baltijas valstīm. Tostarp viņš uzskaitīja Pasaules hokeja čempionātu, Dziesmu un deju svētkus, kā arī citus kultūras un sporta notikumus.

"Cilvēkus piesaista kultūra, liela mēroga pasākumi, festivāli, un tas ir ļoti noteicošs faktors bāriem, restorāniem, viesnīcām un visām ar to saistītajām nozarēm," skaidroja Ikstens, paužot pārliecību, ka valdība varētu darīt vairāk tūrisma piesaistei un attīstībai Latvijā.

Komentējot pievienotā vērtības nodokļa (PVN) samazināšanas iespējamību sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumiem, Ikstens norādīja, ka valsts no šāda samazinājuma tikai iegūtu. Viņš uzsvēra, ka pie samazinātās PVN likmes saruktu nozares ēnu ekonomika, atbrīvotos uzņēmumu līdzekļi, kurus ieguldīt attīstībā.

"Ir jāskatās ilgtermiņā uz visas nozares attīstību, ne tikai nākamā gada budžeta skaitļi," piebilda Ikstens.

Latvijā

Turpinot darbību dažādos biznesa virzienos un tehnoloģiju inovācijās, kā arī saglabājot daudznozaru uzņēmuma asi un apgūstot eksporta tirgu, Latvijas vadošais telekomunikāciju un tehnoloģiju uzņēmums LMT ar esošo klientu portfeli jau tuvākajos 6 - 7 gados varētu sasniegt 500 miljonu eiro lielu apgrozījumu. Tas būtu 60% pieaugums, salīdzinot ar 2023.gadu. Tiesa, šāda plāna īstenošana būs atkarīga no uzņēmuma nākotnes izaugsmes turpmākā scenārija, īpašnieku ambīcijām un iespējas eksportēt, informē LMT.