Mobilo sakaru operators SIA "Tele2" brīdina par krāpniekiem, kas uzdodas par uzņēmuma darbiniekiem.
Kompānija norāda, ka šobrīd ir aktivizējušies krāpnieki, kas zvana uzņēmuma klientiem, uzdodas par "Tele2" darbiniekiem un cenšas iegūt pašapkalpošanās portāla mans.tele2.lv kodu.
Krāpnieki, kas sarunu ar klientu sāk svešvalodā, visbiežāk kā pamatojumu koda iegūšanai izmanto it kā pieteiktu numura maiņu, kā arī to, ka ar attiecīgo numuru ir veiktas kādas nelikumīgas darbības. Turklāt krāpnieki mēdz zvanīt, izmantojot arī dažādas mobilās lietotnes.
"Tele2" atgādina, ka uzņēmuma darbinieki sarunu ar klientu nesāk svešvalodā un uzņēmums nekad nezvana klientiem, izmantojot tādas lietotnes kā "WhatsApp", "Viber", "FaceTime". Tāpat "Tele2 nekad neveiks izmaiņas klienta datos bez klienta iniciatīvas, un, veicot izmaiņas pakalpojumos, par to klientu informēs vismaz 30 dienas iepriekš. Uzņēmuma darbinieki nesteidzina arī pieņemt lēmumus sarunas gaitā, kas ir raksturīga metode dažāda veida krāpniekiem.
Ja gadījumā klientam ir radušās aizdomas, ka viņš krāpniekiem ir izpaudis datus, "Tele2" aicina pārliecināties, vai pašapkalpošanās portālā mans.tele2.lv nav izmainīti dati, un nomainīt paroli. Neskaidrību gadījumā var sazināties ar "Tele2" un precizēt, vai tiešām uzņēmuma darbinieks ir zvanījis klientam.
Tāpat "Tele2" aicina klientus rūpīgi pārdomāt, kāda informācija un dati tiek publicēti sociālajos tīklos, jo krāpnieki bieži vien izmanto tos, lai savāktu informāciju par cilvēkiem un uzrunātu viņus.